Čuvanje prikolica i rasipača mineralnog đubriva

Objavljeno: 07 dec 2017

Prikolice su izuzetno važne u procesu poljoprivredne proizvodnje kako sa aspekta sigurnog i blagovremenog prevoza poljoprivrednih proizvoda tako i sa aspekta bezbednosti kao učesnika usaobraćaju.

Ilustracija prikolice, foto: img1.weiku.com
Ilustracija prikolice, foto: img1.weiku.com

Posle završene sezone prva mera je čišćenje i pranje od biljnih ostataka i zemlje posebnorubova na stranicama gde je moguće zadržavanje vlage.

Potrebno je pregledati da li su creva hidrauličnog sistema neoštećena, a ukoliko ima oštećenja i tragova curenja ulja treba ih zameniti. Elektro instalacija na prikolici mora biti ispravna kao i svimehanizmi za zatvaranje stranica radi sprečavanja nekontrolisanog i iznenadnog otvaranja u tokutransporta.

Posebnu pažnju treba posvetiti proveri sistema za kočenje kao i vizuelna provera šasijeda li ima vidljivih oštećenja ili pukotina koje mogu nastati usled preopterećenja i lošeg puta. Jednom godišnje treba skinuti točkove pregledati kočnice i podmazati ležajeve točka. Pneumatike za vreme zimskog mirovanja treba napumpati na odgovarajući pritisak i ukoliko ima ostataka ulja imaziva treba ih otkloniti.

Prostorija za smeštaj treba da bude suva i bez uticaja direktne sunčeve svetlosti. Namenske prikolice koje na podu imaju lance i mehanizme za razbacivanje stajnjaka treba podmazati i nauljiti. Rasipači mineralnog đubriva su posebno osetljivi za pripremu za duže mirovanje.

Ukoliko se nepripreme ne obave na pravilan način posle zime kada dođe vreme za ponovnu upotrebu obično su neupotrebljivi i zahtevaju dodatne popravke. Mineralna đubriva su zbog svog sastava izuzetno agresivna na metalne delove rasipača i izazivaju ozbiljna oštećenja koja dovode do poremećaja uradu mašine.

Abrazivnon dejstvu su posebno izloženi mehanizmi za izuzimanje i doziranjemineralnog đubriva.

Posle svake upotrebe rasipač treba dobro oprati, osušiti i podmazati svehabajuće delove antikorozivnim sredstvom.

Sve mazalice posle pranja treba podmazati i takoistisnuti ostatke vode koje ostaju posle pranja. Sva mesta koja imaju oštećenja (skinuta boja, korozija) treba dobro očistiti i ofarbati.

Pneumatici i ostali sklopovi se pripremaju na isti način kao ikod ostalih mašina.

Izvor: Domaćinska kuća

Autor: Željko Lazić dip.ing.

Slučajne vesti

Pošaljite svoj komentar

Najnovije vesti na portalu

Najnoviji komentari


domaćina i domaćica

Zana: Korisni saveti...
Vetexpert: Priča ovog čoveka je čista demagogija..Nije ura...
Vetexpert: Graditi fabriku meda u Rači koja nema ispravnu vo...
Svetlana Kovačević: Postovana ovo je samo za Srbiju. Srdacan pozdrav...
Danijela Vojcic: Postovani ,mene zanima dali je ovo samo za podrucj...
Mira: Hvala bogu da imamo i takve ministre koji se brinu...
Pcelar neutralac: "Hvalite me usta moja!" Da, toga nigde nema u okr...
Timotije: Zemlja Srbija! U normalnim zemljama se ovakva fir...
Milos Simic: Cestitke predsednici opstine Svrljig i njenim kole...
Svetlana Kovačević: Hvala i vama sto nas pratite...