Naša hrana uskoro u UAE

Med, džem, tegle, arhivska fotografija: Domaćinska kuća
Med, džem, tegle, arhivska fotografija: Domaćinska kuća

U vodećim trgovinskim lancima u Ujedinjenim Arapskim Emiratima(UAE) tokom proleća očekuju se novi proizvodi iz Srbije. Naše kompanije, koje su se uspešno predstavile na nedavno održanom Međunarodnom sajmu prehrane Gulfood u Dubaiju, intenzivno pregovaraju sa poslovnim partnerima o izvozu proizvoda na tržište Bliskog istoka, a očekuje se i realizacija prvih izvoznih ugovora.

Od 16. do 20. februara, 14 srpskih kompanija prehrambene industrije, u organizaciji Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije, predstavilo je svoje proizvode i izvozni potencijal na 25. međunarodnom sajmu Gulfood, koji se svake godine održava u Dubaiju. Ova manifestacija, okuplja vodeće proizvođače i prerađivače hrane sa svih kontinenata i predstavlja najznačajniji sajam prehrambene industrije na Bliskom istoku.

Ads code goes here

U saradnji sa Kancelarijom PKS u Dubaiju, našim izlagačima organizovani su susreti sa predstavnicima najvećih trgovinskih lanaca u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Tokom sajma privrednici su imali više od stotinu sastanaka sa trgovcima i distributerima, a Privredna komora Dubaija organizovala je panel diskusiju o potencijalu tržišta i mogućnostima unapređenja spoljnotrgovinske razmene Srbije i UAE u oblasti industrije hrane.

„Konkretizacija saradnje sa trgovinskim lancima već je počela. Siguran sam da će poslovi biti uspešni i da će sve više novih proizvoda iz Srbije biti na tržištima Bliskog istoka. Poslovna zajednica UAE i Privredna komora Dubaija prepoznaju Srbiju kao pouzdanog partnera koji nudi prehrambene proizvode izuzetnog kvaliteta. Da bismo tu pozitivnu percepciju potpuno iskoristili, treba više da radimo na brendiranju, sertifikaciji i stabilnosti količina, kako bi se uključili u globalnu utakmicu”, rekao je Marko Selaković, rukovodilac Kancelarije PKS u Dubaiju.

„Svake godine prijavljuju nam se nove kompanije sa dobrim asortimanom proizvoda što govori o spremnosti naših privrednika da izađu van okvira regionalnog i tržišta EU, i pokušaju da se pozicioniraju gde su i svi veliki svetski igrači. PKS se trudi da privrednicima bude ne samo savetodavna podrška, već i na terenu, u čemu nam pomaže naša kancelarija, ali i komora Dubaija”, rekla je Danijela Strižak, pomoćnik direktora u Sektoru za strateške analize, usluge i internacionalizaciju. Nadamo se da će poseta visoke delegacije Privredne komore Dubaija, planirana početkom aprila, pomoći realizaciji naših planova i daljem unapređenju poslovnih aktivnosti, dodala je Strižak.

I naši izlagači na sajmu Gulfood vide velike mogućnosti na tržištima UAE i Bliskog istoka.

“Odlazak na Gulfood bio je odlična prilika da se direktno upoznamo sa zahtevnim tržištem UAE i susednih zemalja. Sledeći korak je dobijanje Halal sertifikata od sertifikacione kuće koju priznaje ESMA, što će značiti dodatnu potvrdu kvaliteta koja je neophodna za pozicioniranje proizvoda”, kaže Sandra Avramovski, osnivač i direktor firme „Cold Pressok”.

Visoki standardi kvaliteta koje, kako je istakla, kompanija ispunjava, neophodni su za pristup i ostanak na tržištu UAE. „Zahvaljujući proaktivnosti članova PKS, kao i predstavnika komore u Dubaiju, održali smo sastanke sa četiri najveća lanca supermarketa i stupili u kontakt sa distributerima koji imaju iskustva sa proizvodima poput naših. Predstoji nam da uspešno završimo započete pregovore”, rekla je Avramovski.

Za Miroslava Radivojevića, vlasnika paraćinske kompanije „Natura Gusto”, sajam je novo iskustvo i potvrda da su na pravom putu, da imaju proizvode prepoznatljive ne samo na domaćem, već i na svetskom tržištu.

„To su potvrdili mnogobrojni posetioci raznih zemalja koji su zainteresovani da budu naši distributeri. Da bismo ostvarili saradnju i ušli na tržište UAE, moramo da ponudimo konkurentne cenovne uslove, fleksibilnost prilagođavanja ukusa ili pakovanja potrebama tamošnjeg tržišta”, ističe Radivojević.

Milena Cvetić, izvršni direktor kompanije Master Fruits, koja već godinama izvozi zamrznuto voće na tržište Bliskog istoka, posle ovogodišnjeg, trećeg sajamskog nastupa na Gulfood-u, planira početak realizacije potpisanih ugovora, proširenje posla i povećanje plasmana svojih visokokvalitetnih konkurentnih proizvoda – maline, kupine, jagode, borovnica i voćnih pirea u zemljama Bliskog istoka.

Miloš Mijović, komercijalni direktor kompanije MK Agriculture, koja posluje u sklopu MK Group, izrazio je izuzetno zadovoljstvo pripremom i organizacijom nacionalnog paviljona Srbije na ovogodišnjem Gulfood-u. „Za kompaniju PIK Bečej sajam je bio uspešan, održali smo nekoliko izuzetno važnih sastanaka koji su doneli konkretne pomake, a uskoro očekujemo i realizaciju određenih projekata. Prepoznatljivost naših proizvoda na Bliskom istoku i iskustvo koje imamo iz prethodnih nekoliko godina umnogome su doprineli većoj uspešnosti našeg izlaganja, tako da ćemo nakon ovog sajma ojačati postojeće i uspostaviti nove partnerske odnose, kao odličan zalog za budućnost i potvrdu već dokazanog kvaliteta proizvoda”, kaže Mijović.

Pre svega želeli bismo da se zahvalimo Privrednoj komori Srbije na odličnoj pripremi i organizaciji nacionalnog paviljona Srbije na ovogodišnje Gulfood-u u okviru kojeg je i kompanija PIK Bečej predstavila svoje proizvode.

Par dana nakon što su se utisci slegli možemo sa sigurnošću da kažemo da je sajam bio uspešan, održali smo nekoliko izuzetno bitnih sastanaka koji su dali konkretne pomake i verujemo u skorijoj budućnosti realizaciju određenih projekata, što je i bio cilj učešća PIK Bečeja na Gulfood-u 2020. Prepoznatljivost naših proizvoda na Bliskom istoku i iskustvo koje imamo iz prethodnih nekoliko godina su u mnogome doprineli većoj uspešnosti našeg izlaganja, tako da čvrsto verujemo da ćemo nakon ovog sajma još više ojačati već postojeće i uspostaviti nove partnerske odnose koji će biti odličan zalog za budućnost i potvrda već dokazanog kvaliteta naših proizvoda.”