Koliko je povećana onlajn prodaja namirnica

Ilustracija: Krompir na pijaci, foto: S.K.
Ilustracija: Krompir na pijaci, foto: S.K.

Vanredno stanje onemogućilo je proizvođače hrane da svoje proizvode prodaju na pijacama i kao rezultat toga naglo je porasla onlajn prodaja. Procenjuje se da se putem interneta u trenutno naručuje i do 400 odsto više namirnica nego što je to bio slučaj samo nekoliko sednmica ranije.Na održanoj onlajn panel diskusiji „Onlajn prodaja hrane – nužda ili budućnost“ koja je organizovana u okviru USAID Projekta za konkurentnu privredu, učesnici su istakli da najviše raste potražnja za osnovnim namirnicama iz domaće proizvodnje.

Lanac snabdevanja je trenutno stabilizovan posle ogromnog pritiska na početku vanrednog stanja a, prozvođači treba da jačaju onlajn kapacitete jer će tako stići do više kupaca  i ostvariti veću zaradu, rekao je Željko Malinović iz PKS. Naveo je i da će se PKS truditi da pomaže u razvijanju onlajn modela trgovine i nakon ukidanja vanrednog stanja.

Predstavnici onlajn prodavnica i proizvođači hrane slažu se da se onlajn prodaja nemetnula kao alternatvni način dolaska do kupaca u ovoj situaciji i smatraju da bi svako ko je na tržištu trebao da savlada ovaj vid promocije.

Ističu i da će nakon ukidanja vanrednog stanja verovatno ponovo doći do pada internet trgovine hranom jer su ljudi naprosto navikli da vide i opipaju ono što kupuju. Iz tog razloga važno je da se razvijaju oba segmenta prodaje. Onaj u prodavnicama i pijacama, kao i onlajn način koji potencijalno može da stigne do znatno većeg broja potrošača. Takođe, postoji velika mogućnost da oni koji kupuju  u prodavnici, nakon što steknu poverenje u prodavca, pređu na onlajn način prodaje.