Šta treba znati o prodaji hrane preko interneta

Ilustracija: hrana, foto: Svetlana Kovačević, Domaćinska kuća
Ilustracija: hrana, foto: Svetlana Kovačević, Domaćinska kuća
Prvi uslov koji mora ispuniti preduzetnik ili privredni subjekt koji stavlja hranu u promet jeste da bude registrovan u Centralnom registru u koji se upisuju svi subjekti i njihovi objekti u kojima se obavlja proizvodnja i promet hrane i hrane za životinje, a koji vodi Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, objavljeno je u Vodiču za početnike u prodaji hrane preko interneta.
– Preduzetnici, privredni subjekti i fizička lica koja se bave proizvodnjom i prometom hrane moraju uspostaviti adekvatne uslove za proizvodnju, skladištenje, transport i isporuku hrane, kako bi bili sigurni da je hrana isporučena kupcu bezbedna. Prema članu 13. Zakona o bezbednosti hrane odgovoran za bezbednost hrane je onaj koji ju je proizveo i /ili stavio u promet – piše u Vodiču koji je objavilo Ministarstvo poljoprivrede.
Takođe, hrana koja se stavlja u promet mora biti adekvatno obeležena, a pri obeležavanju i reklamiranju hrane, proizvođači moraju voditi računa o tome da potrošača ne dovedu u zabludu o vrsti, poreklu i svojstvima hrane.
– Tokom transporta, hrana ne sme biti izložena zagađenju, a mora se voditi računa da se tokom transporta temperatura lako kvarljive hrane održava u poželjnom opsegu – piše u Vodiču.
Nutritivne izjave ( o vrsti i količini sastojaka: belančevina, masti, ugljenih hidrata, minerala, vitamina, dugih sastojaka) i zdravstvene izjave (o zdravstvenom efektu na organizam) koje se navode na deklaraciji hrane ili na reklami, uključujući i one na internet stranicama i društvenim mrežama, moraju biti u skladu sa propisima.
– Pre stavljanja hrane sa zdravstvenom izjavom na tržište morate se obratiti Ministarstvu zdravlja Republike Srbije, koje će proceniti da li možete na deklaraciju da stavite zdravstvenu izjavu i u kojoj formi – navodi se.

Povezano

Iz ove kategorije