Mitrovačka dobra bašta

Žene u selu Grgurevci u Sremu, odlučile su da to osnuju udruženje „Mitrovačka dobra bašta“ .Proizvodi sa potpisom Mitrovačke dobre baste, džemovi slatka, pekmezi, sokovi, možda će pojedincima pomoći da održe zdrav način života, a ženama iz sela Grgurevci obezbeđuju zaradu.

 Pomoć je stigla i kroz projekat „Onasnaživanje“. Cilj ovog značajnog projekta je ekonomsko osnaživanje žena iz ruralnih sredina.

“Udruženje je osnovano 2018. godine u cilju da se pređašnja dobra praksa aplicira i kroz novo socijalno preduzeće u Sremskoj Mitrovici. „Mitrovačka dobra bašta“ fokusirana je na proizvodnju proizvoda od voća i povrća na tradicionalan način i bez šećera ili sa smanjenom količinom šećera, bez aroma, aditiva i konzervansa. Džemovi, sokovi i kašice, prave se od pažljivo gajenog i biranog voća, u kućnim uslovima, od strane i pod kontrolom iskusnih domaćica, priča nam Vukosava Tešanović.

Mitrovačka dobra bašta počela je da proizvodi proizvode od voća na tradicionalan način. Trenutno su uključene tri žene, ali njihov broj se menja u zavisnosti od obima i vrste posla. U okviru udruženja održavaju se obuke i treninzi koji imaju za cilj da ženama omoguće sticanje znanja i veština koje će unaprediti njihovu poziciju na tržištu rada i doprineti jačanju njihove ekonomske nezavisnosti“, istakla je Tešanović.

“Proizvodnja takođe ima širu društveno odgovornu misiju i tarapeutsku ulogu jer u proizvodnji učestvuju štićenice i bivše štićenice Sigurne kuće, žene iz lokalnih udruženja i pripadnice socijalno ugroženih kategorija stanovništva. Na ovaj način žene imaju priliku da se ekonomski osnaže, udruže i međusobno pruže podršku jedne drugima za dalji rast, razvoj i osnaživanje.

Voće nabavljaju u Sremu, jer je on poznat kao voćarski kraj.  Vodeće voćne vrste u Sremu su  jabuka i breskva,a  pojedini voćari su se odlučili i za podizanje zasada nekog drugog voća. U Fruškogorju šljiva dobro rađa pa ne čudi činjenica da se u selima mogu videti zasadi ove voćke i to na značajnim površinama. Šipurak je sa Fruške Gore, ručno bran.

Važno je i zbog materijalnog i mnogo drugih aspekata. Jača se poljuljano samopouzdanje i pozicija žene u porodici i socijalnoj sredini. Žene treba da vide da postoji nada da ostvare svoje želje radeći ono što znaju i ono što mogu naučiti“, kazala je Tešanović.

„Učešće na različitim radionicama, sticanje novih znanja i veština su od neprocenjive vrednosti. I ja sam mnogo naučila kroz učešće u projektu „Onasnaživanje“, a sada primenjujemo stečena znanja. Treba se izvući iz učmalosti naših malih sredina, raditi na unapređenju svojih znanja i veština, razmenjivati stečena iskustva i osvajati nova tržišta“, zaključila je ona.

Posebna pažnja posvećuje se specifičnim ciljnim grupama – deci, osobama koje brinu o svom izgledu i osobama sa određenim zdravstvenim tegobama, naročito izazvani konzumiranjem belog šećera i aditiva. Globalno je primetno da je u porastu trend okretanja ka zdravoj ishrani, tradicionalnim recepturama nasuprot industrijskoj obradi voća sa puno šećera i konzervansa. Iz ovih razloga naši proizvodi se izdvajaju i razlikuju od većine na našem tržištu“, primećuje Tešanović.

Pored soka dosta je tražen i namaz od šipka, jer zbog načina na koji ga pripremamo, dobijamo izuzetno zdrav i ekstra kvalitetan proizvod, kojeg retko ima u ponudi“, objasnila je ona.

 

 

 

Povezano

Iz ove kategorije