Besemeno stono grožđe sve popularnije u odnosu na ono sa semenkama

Ilustracija: berba grožđa, foto: Svetlana Kovačević
Ilustracija: berba grožđa, foto: Svetlana Kovačević

Besemeno stono grožđe u Evropskoj uniji polako, ali sigurno, odnosi prevagu nad onim sa semenkama. Na to ukazuju podaci o prodaji iz trgovinskih lanaca.

Peruansko grožđe se trenutno posebno dobro prodaje u “Van Dijk Foods-u” u Belgiji. „Postoji dobra ponuda peruanskog grožđa dobrog kvaliteta“, kaže Henk Vlaemink iz te kompanije. „Uz ponudu i prodaja je odlična uprkos višim cenama. Porast cena delimično su uzrokovali veće cene kontejnerskog transporta. Ovo veće, krupnije grožđe i dalje se bolje prodaje od onog iz Južne Afrike.“

Naročito se dobro prodaje belo grožđe bez koštica koje ubrzano nestaje sa polica. „Iako smo dobro snabdeveni postoji blaga nestašica, što je malo podiglo cene. Međutim, još uvek ovog grožđa ima dovoljno na tržištu. Prodaje se veoma dobro. Mislim da bi zalihe trebalo uskoro povećati,“ kaže Henk Vlaemink.

Tas popularnosti sa grožđa sa semenkama se prebacio na grožđe bez semenki, kaže ovaj trgovac. „Grožđe bez semena postaje sve popularnije svake godine, dok potražnja za različitim sortama sa semenom stalno opada. U uzgoju grožđa bez semena, glavni prioritet uzgajivača je bio da osiguraju da u grožđu, zaista, nema semena.“

„U današnje vreme, novorazvijene sorte se sve više kultivišu prema ukusu. Sorte ARRA su posebno visokog standarda. Lepog su oblika i veoma su ukusne. Zbog toga grožđe bez koštica počinje da dobija prednost u odnosu na ono sa semenom.“

Prema Henku Vlaeminku, jednostavnost konzumacije igra važnu ulogu. „Ovih dana mladi odrastaju uz grožđe bez koštica. Roditelji su sve više svesni opasnosti od mogućnosti gušenja male dece semenkama. Dakle, daju svojoj deci grožđe bez semenki. Kada su stariji, onda preferiraju ovo sa semenom. Tako da, iz generacije u generaciju, sve više koriste to stono grožđe.“

Osim grožđa, kompanija uvozi i mnogo španskog povrća i začinskog bilja. „Za sada nemamo nikakvih zamerki“, dodaje Vlemink. „Naravno, ograničenja COVID-19 posao ne čine ništa lakšim. Radimo to iz nedelje u nedelju, ali generalno smo zadovoljni.“

„Prodaja je bila dobra između Božića i Nove godine. Taj trend se nastavlja. U Španiji je bilo vreme bilo nepovoljno i bilo je problema sa transportom. Povrće je, dakle, malo skuplje. Ipak, sve se prodaje. Radujemo se aprilu. ponovo možemo da u naš asortiman dodamo prelepo špansko koštičavo voće “, zadovoljno zaključuje Henk Vlaemink.

Povezano

Iz ove kategorije