Dvadeset šesti po redu, sajam svežeg voća i povrća, Fruitlogistica, održao se od 7. do 9. 2.2018. u Berlinu. Ovo je najveći i najznačajniji sajam voća i povrća u celoj Evropi, i iz godine u godinu raste interesovanje za učešće na Fruitlogistici kako izlagača, tako i profesionalnih posetioca širom sveta. Izložbeni prostor se svake godine povećava, tako da je ove godine na oko 125 000 m2 , bilo preko 3 100 izlagača iz 80 zemalja u čak 26 hala, dok se broj posetilaca popeo na blizu 80. 000 iz 130 zemalja.
Sajam predstavlja najsavremenije tehnologije iz sveta proizvodnje svežeg voća i povrća i odlično je mesto za tzv. Networking odnosno, uspostavljanje direktnih kontakata i ugovaranje poslova sa potencijalnim inostranim kupcima.
Bili su prisutni predstavnici celog lanca od proizvođača voća i povrća, izvoznika i uvoznika iz celog sveta, predstavnika proizvođača opreme za ovu industriju, pakovanja do kompanija koje pružaju razne usluge u ovom sektoru.
Iz Srbije je bilo prisutno svega nekoliko kompanija koje čak nisu bile ni u istoj hali. Prava je šteta što Srbija koja kada je u pitanju voće i povrće, zaista ima šta da ponudi inostranim tržištima, nije imala nacionalni štand, kao mnoge zemlje. Bez promocije onoga što imamo kao zemlja i učešća na ovakvim sajmovima, naša zemlja će se teško pozicionirati kao dobar izvor kvalitetnog voća i povrća. Ove godine čak je i Makedonija imala svoj štand.
Italija je predstavila jedinstvo na mestu Piazza d’Italia, na kome su sve italijanske kooperative i kompanije, iako jedna drugoj konkurenti, nastupile su zajedno pod zastavom svoje zemlje i ponovo su ostavili utisak vodeće zemlje u ovoj oblasti, Francuska takođe.
Na sajmu su mogla da se vide savremena pakovanja koja su vrlo važan činilac prepoznavanja kvalitetnog voća i povrća, na policama inostranih maloprodajnih lanaca. Prosto je fascinantno koliko se ambalaža brzo inovira. Pored toga na sajmu su bile izložene i najsavremenije mašine koje se koriste za kalibriranje i pakovanje voća. Predstavljene su i neke nove sorte voća i povrća.
FRUIT LOGISTICA je imala niz značajnih događaja, jedan od njih je bio: Fruitnet World of Fresh Ideas (Fruitnetov svet svežih ideja). Inovacije i ključne činjenice iz celog lanca vrednosti bile su prezentovane kroz multimedijani šou dan pred otbvaranje sajma. Svetski stručnjaci iz proizvodnje, transporta, logistike i trgovine razgovarali su o trendovima i rešenjima u globalnom biznisu svežeg voća i povrća. Kvalitetna proizvodnja svežeg voća i povrća se podrazumeva i o tome više niko ni ne govori. Ono što su neki trendovi jeste da sve mora biti transparentno, da se tržište voća i povrća globalizuje i da u tom smislu svi učesnici u trgovini mora biti spremni da se brzo prilagođavaju promenama na tržištu, kao i sve većim zahtevima potrošača.
Zaista, svako ko se bavi ovim poslom, u bilo kom segment bi trebao bar jednom da poseti Fruitlogistiku, a ja sam svedok (dolazim već 8. put), sada kao direktorka Agencija za marketing, projekte i konsalting, AgroBrand, iz Beograda, da se sve toliko brzo menja i inovira da razlike mogu da se vide i na godišnjem nivou. Potrebno je pratiti trendove i inovacije kako bi se moglo prilagoditi zahtevima inostranih tržišta, koji se vrlo dinamično menjaju.