Oprezno pri transportu

Transport u poljoprivredi uglavnon zavisi od specifičnih svojstava tereta koji se prenosi. Poznato je da je u saobraćaju veliki procenat nesreća je izazvan od strane traktorista koji se u vreme sezone ubiranja plodova  kreću na putevima u sprezi sa prikolicama.

Zbog specifičnih uslova proizvodnje u poljoprivredi teret se transportuje po različitim terenima od asvaltiranih puteva do neuređenih atarskih puteva koji su vrlo često i sa nepovoljnim nagibima .

Transport tereta je posebno opasan na nekategorisanim putevima  u polju i šumi gde je rukovalac mašina u velokioj meri ugrožen.

U saobraćajnim nesrećama u Srbiji procenat smrtnih ishoda nesreća u kome učestvuju poljoprivrednici je oko 17,2 %. Prema novom zakonu o bezbednosti saobraćaja vozači traktora pored postojeće saobraćajne signalizacije moraju da imaju i specijalna rotaciona svetla .

Ilustracija: radovi u polju, foto: G.Đ.
Ilustracija: radovi u polju, foto: G.Đ.

Po statistici u poslednjih deset godina u poljoprivrednoj proizvodnji godišnje pogine u Srbiji 75. osoba , u Sloveniji 35, u Finskoj 17 osoba. Iz ove statistike jasno se vidi da smo po broju tragičnih nesreća daleko ispred zemalja u EU. Svi pokazatelji jasno ukazuju da se posebno u periodu jesenjih radova mora povesti više računa o tehničkoj ispravnosti traktora i prikolica kao i adekvatnom odabiru transportnih sredstava prema specifičnostima tereta koji se prevozi.

Osnovna preporuka za prevoz tereta koji se kipuje da je najpouzdanije kipovanje na zadnju stranu . U sezoni jesenjih radova  kada traktoristi iz svojih njiva izlaze na asvaltirane saobraćajnice  obavezno moraju  pre izlaska na javni put u uslovima  kiše i raskvašenog terena  lopatom da  očiste blato sa traktora i priključnog uredjaja kako nebi  ugrozili  bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju.

Pre kretanja sa teretom u transport obavezno proveriti funkcionisanje svetlosne signalizacije , kočnica i pneumatika . Proveriti  da li je prikolica pravilno prikopčana je obavezna mera predostrožnosti da se u toku vožnje prikolica ne može otkačiti od automatske kuke . Upravo zbog otkačinjanja prikolice u kretanju na strmim terenima mnogi traktoristi su izgubili život. Treba izbegavati utovar preko propisane težine i voditi računa o balansu tereta koji opterećuje pneumatike i može dovesti do prevrtanja traktora i prikolice i mogućnosti gubitka života.

Zabranjen  je prevoz lica na prikolicama sa teretom jer je takav izuzetno rizičan i opasan.

 

 

Iz ove kategorije

Pročitajte i

Čajevi za kvalitetniji život

Najčitanije danas

Najčitanije ove nedelje

Najčitanije ovog meseca