Transport u poljoprivredi uglavnon zavisi od specifičnih svojstava tereta koji se prenosi. Poznato je da je u saobraćaju veliki procenat nesreća je izazvan od strane traktorista koji se u vreme sezone ubiranja plodova kreću na putevima u sprezi sa prikolicama.
Zbog specifičnih uslova proizvodnje u poljoprivredi teret se transportuje po različitim terenima od asvaltiranih puteva do neuređenih atarskih puteva koji su vrlo često i sa nepovoljnim nagibima .
Transport tereta je posebno opasan na nekategorisanim putevima u polju i šumi gde je rukovalac mašina u velokioj meri ugrožen.
U saobraćajnim nesrećama u Srbiji procenat smrtnih ishoda nesreća u kome učestvuju poljoprivrednici je oko 17,2 %. Prema novom zakonu o bezbednosti saobraćaja vozači traktora pored postojeće saobraćajne signalizacije moraju da imaju i specijalna rotaciona svetla .
Po statistici u poslednjih deset godina u poljoprivrednoj proizvodnji godišnje pogine u Srbiji 75. osoba , u Sloveniji 35, u Finskoj 17 osoba. Iz ove statistike jasno se vidi da smo po broju tragičnih nesreća daleko ispred zemalja u EU. Svi pokazatelji jasno ukazuju da se posebno u periodu jesenjih radova mora povesti više računa o tehničkoj ispravnosti traktora i prikolica kao i adekvatnom odabiru transportnih sredstava prema specifičnostima tereta koji se prevozi.
Osnovna preporuka za prevoz tereta koji se kipuje da je najpouzdanije kipovanje na zadnju stranu . U sezoni jesenjih radova kada traktoristi iz svojih njiva izlaze na asvaltirane saobraćajnice obavezno moraju pre izlaska na javni put u uslovima kiše i raskvašenog terena lopatom da očiste blato sa traktora i priključnog uredjaja kako nebi ugrozili bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju.
Pre kretanja sa teretom u transport obavezno proveriti funkcionisanje svetlosne signalizacije , kočnica i pneumatika . Proveriti da li je prikolica pravilno prikopčana je obavezna mera predostrožnosti da se u toku vožnje prikolica ne može otkačiti od automatske kuke . Upravo zbog otkačinjanja prikolice u kretanju na strmim terenima mnogi traktoristi su izgubili život. Treba izbegavati utovar preko propisane težine i voditi računa o balansu tereta koji opterećuje pneumatike i može dovesti do prevrtanja traktora i prikolice i mogućnosti gubitka života.
Zabranjen je prevoz lica na prikolicama sa teretom jer je takav izuzetno rizičan i opasan.