Savet za dodelu kolektivnog žiga „Čuvarkuća“ na prvoj ovogodišnjoj sednici dodelio je pravo na ovaj znak koji potvrđuje kvalitet, stroge ekološke standarde i primenu cirkularne ekonomije za novih 15 domaćih proizvoda u oblasti poljoprivrede i prehrambene industrije. Pravo na žig dobili su proizvodi kompanija „Mivaka“, „Mini Pani“ i „Mlekare Mihajlović“.
„Posebno treba istaći da se naše čuvarkuće, osim po kvalitetu i domaćem poreklu, ističu po društveno-odgovornom poslovanju, primeni ekoloških standarda i principima cirkularne ekonomije koja obuhvata obnovljivi, energetski efikasan ekonomski ciklus uz uštedu resursa i smanjenje emisija otpada”, ističe Nenad Budimović, sekretar Udruženja za stočarstvo i preradu stočarskih proizvoda.
Među budućim „Čuvarkućama“ su proizvodi firme „Mivaka“ prepoznate u sektoru agrara po proizvodnji kvalitetnih organskih preparata u potpunosti zasnovanoj na cirkularnoj ekonomiji, inovativnoj tehnologiji, ambalaži, načinu i rezultatima primene svojih proizvoda.
„Mivakina specifičnost se ogleda u energetskoj efikasnosti, smanjenju količine amonijaka, ugljen–dioksida, vlage vazduha, kao i regulaciji temperature u proizvodnim pogonima. Zbog prisustva zeolita u proizvodima mikrotoksini su svedeni na minimum, nema opasnosti širenja patogenih organizama, što u velikoj meri doprinosi očuvanju kvaliteta zemljišta, povećanju procenta humusa i zaštiti okoline.
Po rečima Vasilija Šćepanovića, direktora kompanije „Mivaka“ žig je obaveza i prestiž koji treba da traje generacijama. “Dobijanjem prava na žig, obavezujemo se da se još više borimo na tržištu Srbije i regiona. Očekujemo da ćemo zajedno sa ’Čuvarkućom’ pobediti u toj tržišnoj utakmici”, rekao je Šćepanović i najavio da će za znak konkurisati i sa svim proizvodima koji prođu strogu internu kontrolu kvaliteta, kao i referentnih kuća. Ističe da su projekat Privredne komore Srbije “Stvarano u Srbiji” i žig “Čuvarkuća” omogućili da ovaj znak čuva našu ekonomiju i Srbiju.
Gabor Kovač, direktor i vlasnik kompanije “Mini Pani” objašnjava da su se za projekat prijavili, jer stvaraju kvalitetne proizvode koji zadovoljavaju kriterijume „ Stvarano u Srbiji“. „Dobijanje žiga je potvrda kvaliteta naših proizvoda i posebno nam je značajna u godini kada obeležavamo 20 godina postojanja naše kompanije i kada sumiramo rezultate i uspehe dosadašnjeg rada. Smatramo da će doprineti vidljivosti naših proizvoda na tržištu, boljoj prodaji i prepoznatljivosti kod potrošača“ , kaže Kovač.
Pravo na „Čuvarkuću“ dobila je i paprika u pavlaci paraćinske Mlekare Mihajlović. Ova firma svakog meseca proizvodi oko 20 tona ovog domaćeg proizvoda koji je karakterističan za naše podneblje i omiljen među potrošačima. Žig “ Čuvarkuća” je dodatna potvrda da je naš proizvod stvaran domaćim radom i od naših resursa i doprineće boljoj promociji posebno u velikim trgovinskim lancima gde želimo da ih plasiramo”, kaže Zoran Hadžić, komericijalni direktor u Mlekari Mihajlović.
Pravo na žig dobijaju domaći proizvodi koji u sastavu imaju 80 odsto domaćih resursa i ispunjavaju propisane kriterijume kvaliteta, ekologije i marketinga. Za 1,5 godinu od kada je pokrenut projekat “Stvarano u Srbiji” žig ima oko 900 domaćih proizvoda.