Petnaest firmi, zadruga, poljoprivrednih gazdinstava dobilo nagradu ETNOBREND GODINE

U prisustvu predstavnika državnih institucija, privrede, zadrugarstva i medija Ekomski portal Privredni.rs u saradnji sa Zadružnim savezom Srbije dodelio je nagrade ETNOBREND GODINE najboiljim domaćim firmama, zadrugama i poljoprivrednim gazdinstvima. Ova prestižna nagrada dodeljena je po četvrti put u cilju afirmacije i promocije kvalitetnih domaći proizvoda i usluga koji čine deo naše tradicije i koji po kvalitetu ne zaostaju za konkurencijom iz sveta. Nagradu Etnobrend godine dobilo je 15 firmi, zadruga i gazdistava, a Zadružnom savezu Srbije istovremeno je održana i izložba sa degustacijom nagrađenih proizvoda, koja je privukla veliku pažnju posetilaca.

Nikola Mihailović predsednik Zadružnoh saveza Srbije naglasio je da je zadrugarstvo u poslednje tri-četiri godine ostvarilo vidan napredak, ali da ima još puno posla da bi se približilo nivou koji imaju kolege u razvijenim zemljama. „Malim proizvođačima je mnogo značila dosadašnja podrška države, u pokretanju i razvoju biznisa, ali ona može biti i mnogo veća“, naglasio je Mihailović. Ovakve manifestacije su prilika za uspostavljanje novih kontakata, razmenu iskustava u proizvodnji i plasmanu proizvoda. Sve to doprinosi povećanju proizvodnje i izvoza, i afirmaciji autentičnih tradicionalnih proizvoda po kojima je Srbija prepoznata u Evropi. Tu ulogu uma i prodajno izložbeni šourum koji je otvoren u Zadružnom savezu Srbije s idejom da svi registrovani proizvođači iz Srbije i već afirmisani brendovi mogu na jednom mestu lakše da dođu do kupaca i postanu više vidljivi na tržištu, istakao je Mihailović.

 

Osim dodele nagrada ETNOBREND GODINE i otvaranja tog “showroom-a”, kako je istakao Mihailović, obeležavamo i 127 godina od osnivanja Zadružnog saveza Srbije. „Ta institucija se trudi da motiviše ljude da se udruže u zadruge, kao najbolji vid organizacije, i da zajedno radimo na unapređenju poljoprivredne proizvodnje i opstanku naših sela“, naglasio je Mihailović.

Zoran Dimitrijević, državni sekretar u Ministarstvu privrede naglasio je da je u razgovoru sa dobitnicima nagrada primetio da je svima potreban novac za obrtna sredstva što mnoge koći u daljem razvoju. Dimitrijević je rekao da će se lično angažovati da Ministarstvo privrede pronađe način da se pomogne malim proiozvođačima naših tradicionalnih proizvoda. Biće organizovana, poručuje, i poseta pojedinim regionima, kako bi se na licu mesta videlo šta je to što to ministarstvo može da uradi. Dimitrijević je podsetio da je Ministarstvo privrede nedavno raspisalo veoma povoljan Javni poziv sa bespovratnim novcem i do 75 odsto, uz dodatno korišćenje kreditnih linija. To će pomoći mnogima, ali, kako je istakao, ima i onih koji ne žele ili ne mogu da koriste kredite, pa im treba ponuditi i neke druge mogućnosti.

Drago Delić, urednik Akcije Etnobrend godine, istakao je da je i ovogodišnji izbor pokazao da Srbija ima izuzetno kvalitetne male proizvođače, koji zaslućuju veću pažnju i podršku države, kako bi proširili proizvodnju i svoje prisustvo na tržištu. Delić je istakao da medju ovogodišnjim dobitnicima ima i onih koji veći deo proizvodnje izvoze na veoam zahtevna strana tržišta, kao što su Timomeed iz Knjaževca, Radanska ruža iz Lebana, zatim onih čija delatnost traje oko 150 godina kao što su bombondžija Maksimović iz Pančeva i Muzej ugljarstva Senjski rudnik 1853, zatim onih koji su vrednim i upornim radom postali lideri u proizvodnji kolača i domaćih pita, kao što je Mea Compa iz Novog Pazara. Svi dobitnici sve podređuju kvalitetu proizvoda, ali i dizajnu i pakovanju, po čemu se ne razlikuju od najboljih svetskih proizvođača. Primenjuju standarde HACCO, Halal, Košer ili sarađuju sa relevantnim domačim institurima, tehnolozima i stručnim službama. Ali da bi nastavili i unapredili svoju delatnost, pre svega su im potrebni povoljni državni podsticali budući da su klasični bankarski krediti za mnoge nepovoljni, pa ih uzimaju samo ako baš moraju.

Cvijan Mekić, profesor Poljoprivrednog fakulteta u Beogradu poručio je proizvođačima da moraju da budu veoma aktivni i da ulestvuju na više sajmova i izložbi, kako bi bili više vidljivi. On je istakao da je veoma zadovoljan kvalitetom svih nagrađenih proizvoda, kao i dizajnom i pakovanjem koji su, kako je rekao, na svetskom nivou.

Prijatelj Akcije i nagrade Etnobrend godine je Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede. Generalni sponzor ovogodišnje dodele nagrada je Carska rakija Voćarske zadruge Čarobni plodovi.

 

Dobitnici nagarada ETNOBREND GODINE 2021.

 

TIMOMED doo, Knjaževac – KORPORATIVNI BREND u grupi Med i proizvodi od meda

ZZ NEKTAR 031, Arilje – ROBNI BREND Bronhi, med sa omanom i anisom, u grupi Med i proizvodi od meda

ELIDA MELIĆ PR, MEA COMPA, Novi Pazar – ROBNI BREND Mea Compa u grupi Kolači i ostali slatki proizvodi

MILAN MAKSIMOVIĆ PR, ZR MAKSIMELAJabuka, Pančevo – ROBNI BREND – Karamele Makismović u grupi Kolači i ostali slatki proizvodi

SIMIĆ VOĆE, Gornje Crniljevo, Osečina – KORPORATIVNI BREND za čokoladirano suvo voće u grupi Prerada voća i povrća

VINARIJA LAKIĆEVIĆ doo, Leposavić – KORPORATIVNI BREND u grupi Vino i alkoholna pića.

ZTR START, Stup, Sjenica – ROBNI BREND – Rakija od divlje kruške sa zlatom, Zlatna kap u grupi Rakije i alkoholna pića

DESTICO M&M, Ljubovija – ROBNI BREND – Rakija Vrelo u grupi Rakije i alkoholna pića

PG JOVICA RADOVANOVIĆ, Takovo, Ub – ROBNI BREND – Sir u vinu, u grupi Mleko i mlečni proizvodi

PG DRAGAN TADIĆ, Donja Bukovića, Valjevo – ROBNI BREND – Sirevi Tadić u grupi Mleko i mlečni proizvodi

RADANSKA RUŽA doo, Lebane – KORPORATIVNI BREND, u grupi Organska proizvodnjaPrerada voća i povrća

MARELLA NATURAL doo, Kragujevac – ROBNI BREND, 100 % Prirodni sok Marella, u grupi Prerada voća i povrća

Gazdinstvo DRVENI RAJUvac, Sjenica – KORPORATIVNI BRENDu grupi Etno turizam

MUZEJ UGLJARSTVA SENJSKI RUDNIK 1853, Senjski rudnik – KORPORATIVNI BREND u grupi Kultura i tradicija

Voćarska zadruga ČAROBNI PLODOVI, Beograd – ROBNI BREND, Carska rakija, u Grupi Rakija i ostala alkoholna pića

Voćarska zadruga ČAROBNI PLODOVI, Beograd – KORPORATIVNI BREND, u grupi Prerada voća i povrća

 

Povezano