Moderna tehnološka dostignuća i mogućnosti interneta i virtuelnih platforma za sastanke olakšavaju uspostavljanje novih i održavanje postojećih poslovnih partnerstava na organskom tržištu.
Projekti OT4D i QFTP, koji između ostalog promovišu izvoz organskih proizvoda iz Srbije, Ukrajine i Albanije, prate ovaj trend i najavljuju virtuelne Dane organskog izvoza 2022. Srbije, Ukrajine i Albanije. Događaj će se održati u periodu od 22. novembra do 2. decembra 2022.
Tokom ovog perioda uvoznici i poslovne organizacije se pozivaju da saznaju više o organskom sektoru i izvoznicima iz Srbije, Ukrajine i Albanije i da izgrade i ojačaju poslovna partnerstva.
Zainteresovani izvoznici organskih proizvoda iz ove tri zemlje, kao i uvoznici iz celog sveta mogu već sada da se registruju i postave profile kompanija na virtuelnoj platformi b2match.
Ova platfroma će izvoznicima i uvoznicima organskih proizvoda omogućiti da zakažu poslovne sastanke, zatim da razmene informacije o asortimanu i ponudi kompanija i da se dogovore o poslovnim planovima za 2023. godinu.
Dani organskog izvoza će biti i zvanično predstavljeni 22. novembra 2022. od 9.30 do 13.10 po srednjoevropskom vremenu.
Više o događaju možete naći na sledećem linku. Događaj se organizuje u okviru OT4D i QFTP projekata u saradnji sa lokalnim partnerima iz tri zemlje.
OT4D – Cilj OT4D projekta je razvoj proizvodnje i izvoz organskih proizvda iz Srbije, Albanije i Ukrajine angažovanjem u konceptu Organic 3.0, u viziji da se organski sistemi postave i pozicioniraju kao deo rešenja na izazove sa kojima se suočava naša planeta i naše vrste.
Projekat sprovodi IFOAM – Organics International, zajedno sa HELVETAS švajcarskom organizacijom za međunarodnu saradnju i FiBL – švajcarskim istraživačkim institutom za organsku poljoprivredu.
QFTP – Opšti cilj QFTP projekta je povećanje trgovine sa dodatom vrednošću u organskom i mlečnom sektoru, kako na domaćem tako i na izvoznom tržištu, prateći dva cilja:
1) Cilj 1: jačanje kvaliteta i bezbednosti proizvoda u organskom i mlečnom sektoru;
2) Cilj 2: povećanje trgovinskih kapaciteta na domaćem i izvoznom tržištu sa proizvodima široke potrošnje iz organskog i mlečnog sektora.
Projekat sprovodi FiBL – švajcarski istraživački institut za organsku poljoprivredu, u partnerstvu sa SAFOSO AG – švajcarskom agencijom za bezbednu hranu poreklom od zdravih životinja. Oba projekta finansira Državni sekretarijat za ekonomske poslove Švajcarske (SECO).