Biljana Petrović: I u ovim teškim vremenima mi imamo rešenje za naše klijente

Gostujući na Novosadskoj TV, u emisiji Otkos, Biljana Petrović direktorka  NLB Komercijalne banke za upravljanje prodajom agro i mikro klijentima, istakla je da što se tiče bankarskog sektora, NLB  Komercijalna banka je tu za svoje klijente.

NLB Komercijalna banka je banka univerzalnog tipa, koja pruža sve vrste bankarskih usluga svim kategorijama klijenata, od građana, preko preduzetnika, malih i srednjih preduzeća, poljoprivrednicima,  pa sve do najvećih domaćih i internacionalnih kompanija.

Biljana Petrović
Biljana Petrović

– Ono što već znate kupovinom Komercijalne banke, postali smo jedna velika banka koja je stabilna na tržištu, lider smo u poljoprivredi,  i imamo najveći kreditni portfolio, i  plan nam je  da u narednom periodu širimo saradnju sa poljoprivrednicima. Ono što je veoma  bitno, u ovim vremenima,  je da banka klijente savetuje , mi smo partneri u radu, i kada pričamo o prinosima i o izazovnim godinama. Tu smo da sagledavamo zajedno sa poljoprivrednicima i pravimo modele kredita, plaćanja, ulaganja.  Samim tim što možemo da posavetujemo klijenta, procenjujemo njegovu kreditnu sposobnost, ali naravno on na kraju odlučuje.

– Što se tiče same godine, od pšenice koja je bila sa vrlo korektnim cenama, kasnije se očekivao nešto niži prinos suncokreta koji opet nije bio toliko loš pa se iznivelisao sa cenama, a kukuruz zavisi od teritorije. Zapadna Srbija je  ima dobru godinu što se tiče prinosa.

Banka ima ponudu kupovine zemlje, kupovine mehanizacije, sve ono što je poljoprivredniku potrebno da završi jednu setvenu godinu,  ili da ulaže i unapređuje svoju proizvodnju. Trenutno po njenim rečima ovo je period kada su klijenti zainteresovani za setvu, a od polovine novembra pa nadalje su vrlo interesantne investicije jer jer se tada  sabiraju i oduzimaju,  gledaju sta je to njima preostalo od sredstava, da li će da kupuju zemlju, obnavljaju mehanizaciju, ili da zidaju neke objekte.

– NLB Komercijalna banka je izdali  najviše pisama o  namerama, a klijenti su već počeli da se javljaju sa zahtevima za kredit jer su počela da im stižu rešenja tako da ta resenja kad stignu ide jako puno velikih broja zahteva koji će doći kod nas.  Mehanizacija, traktori, IPARD počela su da stižu rešenja, pa klijenti traže garancije,  ili novac za celu inesticiju kako bismo investirali,  a oni da sačuvaju svoj novac  sa strane. Narodna banka je donela odluku po kojoj svako od poljoprivrednika ko podnese zahtev za reprogram  kredita, odnosno grejs period, banka mora da mu odobri to, ubacivanjem grejs perioda od 6 do 12 meseci u zavisnosti od toga šta poljoprivredniku treba. Pored kredita koji su isplaćivani iz potencijala banke gde smo mi sami kao banka samo davali kredite, naši poljoprivrednici koriste i kredite sa subvencionisam kamatnim stopama,pa se sa još nekim institucijama, opštine su  subvencionisale kamatne stope tada imamo uključenu treću stranu i da bismo mi kao banka mogli da odobrimo reprogram treća strana mora da se složi sa tim. Ono što ja lično nisam očekivala je da će se toliko poljoprivrednika javiti za reprogram, ne u smislu da imaju problem u svojoj proizvodnji, nego zato što smatraju da bi bilo najbolje da odlože svoje obaveze. Kada je u pitanju reprogram ili pomeranje rata, to je ono što banka radi za svoje klijente bez obzira da li je to odluka Narodne banke ili ne. Ono što gledamo da uradimo jeste da nađemo najbolji mogući model  da klijent otplati svoje obaveze koje ima i da nastavi dalje poslovanje.

Petrovićeva  ističe da ona lično ne preporučuje njihovim klijentima reprogram iz razloga što  kada se radi analiza poslovanja  oni prave bafere za  da oni mogu bez problema da otplate te rate.

Svaki poljoprivrednik može da se javi  mejlom,  telefonom ili da dođe u ekspozituru.  Mi pozivamo  svoje klijente,  jer NLB ima najveći broj otvorenih računa fizičkih lica nosioca poljoprivrednih gazdinstava koji su taj isti račun prijavili u Upravi za trezor.

Kada se desi prodaja zemlje u jednom selu vi morate da imate novca  odmah ili ga je neko već kupio. Ono što mi kao banka radimo je kada odradimo klijentu kreditnu analizu, odredimo limit klijentu za zaduženje u toku godine i kažemo da može da račune na kreditiranje od banke ako treba neka zemlja da se proda i onda mu jednostavnije da pregovara sa prodavcem zemlje i uradi ono što je naumio. Što se tiče drugih kredita i ono što je vrlo interesantno i sada smo u drugim pregovorima za potpisvanje ugovora sa garancijskim fondom AP Vojvodine koje se pokazalo kao odličan proizvod posebno što garancijski fond izdaje garanciju 100% investicije.

Na pitanje gledaoca emisije da li ako odloži kredit mora da plati i kamatu Petrovićeva je istakla:

-Ukoliko se produži, tj. odloži još dve rate koje su ostale onda će u grejs periodu, pošto su ovo šestomesečne rate, pomeranje rate bi bilo za 12 meseci, u februaru u i avgustu koji sad dolaze mora da plati kamatu koja je propisana ugovorom.

Iz ove kategorije

Pročitajte i

Čajevi za kvalitetniji život

Najčitanije danas

Najčitanije ove nedelje

Najčitanije ovog meseca