Novi informacioni sistem eAgrar omogućava:
online registraciju poljoprivrednih gazdinstava (PG);
pristup i upravljenje podacima o svom PG preko portala na dnevnom nivou od strane poljoprivrednika (izmene podatka, brisanje PG);
online podnošenje zahteva za upis, izmene i brisanje podataka iz RPG-a i zahteva za podsticaje u poljoprivredi;
uštedu vremena kod obrade zahteva usled uvođenja automatske provere formalnih uslova zahteva, kao i elektronske obrade zahteva;
brže odobravanje podsticaja, bržu isplatu;
smanjenje mogućnosti greške pri podnošenju i obradi zahteva, kao i ubrzanje obrade zahteva usled uvezivanja relevantnih registara;
ukidanje potrebe za štampanjem i arhiviranjem papirne dokumentacije;
omogućiće efikasnije izveštavanje, praćenje statistike podsticaja i veći stepen kontrole.
Zakonodavni okvir za uvođenje eAgrara stvoren je izmenama i dopunama Zakona u poljoprivredi i ruralnom razvoju krajem 2021. godine.
Registar i procedure vezane za RPG i odobravanje podsticaja formulisane su 2004. godine, te su mnoga tehnološka, softverska, ali i proceduralna rešenja zastarela.
Procedura je bila komplikovana zbog čega su odobravanje i isplata podsticaja kasnili.
Tako je na primer za upis u RPG bilo potrebno otići na minimum 4 „šaltera“ i popuniti 89 podataka na 8 različitih obrazaca/priloga, od čega su se brojni podaci unosili više puta. Procenjeno je da je bilo potrebno odvojiti 4.5 sati za pripremu i podnošenje zahteva i 1320 dinara na ime taksi, provizija i za štampanje dokumentacije.
Obrađivači su bili u obavezi da za svaki zahtev ručno provere svaki pojedinačni podatak upoređujući podatke iz zahteva i dokaznu dokumentaciju, koriste 3 različite aplikacije u obradi zahteva i štampaju dokumentaciju i arhiviraju veliki broj papira. Gubilo se puno vremena u dostavi papirnih zahteva i rešenja.
Poljoprivredni proizvođači obavešteni o svim detaljima i narednim koracima putem zvaničnih kanala komunikacije Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – sajta i društvenih mreža.