BESPLATNA PROVERA TEHNIČKE ISPRAVNOSTI TRAKTORA

Traktori su u jesen, više nego u bilo kojem periodu godine, češći učesnici u javnom saobraćaju jer u ovo vreme poljoprivrednici obavljaju dva važna posla na njivama – berbu kukuruza i setvu pšenice.

Oko 2.500 traktora nije ispravno – tehnički pregled je neophodan zbog bezbednosti u saobraćaju

U Mačvi ima oko 5000 traktora i uglavnom su tehnički ispravni novi, kojih je polovina od ukupnog broja.  Policijska uprava u Šapcu i policijska stanica u Bogatiću pokrenuli su kampanju tehničkih pregleda sa ciljem da se  omogući svim vlasnicima  traktora da bez plaćanja provere ispravnost svojih mašina.

– S obzirom na to da je u ovom periodu povećan broj traktora na putevima, saobraćajna policija će preventivno zaustavljati ove vozače i podsećati ih da je neophodno da vozila budu tehnički ispravna kako bi bezbednost svih učesnika u saobraćaju bila na što višem nivou – naveli su u policiji i dodali da vlasnici mogu proveru ispravnost traktora uraditi besplatno u tri servisa koji obavljaju tehnički pregled – „Mačva put“ u Klenju, „Broker“ i „D-M“ u Bogatiću.

U jednom od njih, servisu „Mačva put“, spremni su za kampanju koja počinje 18. i traje do 23. septembra.

Tehnički pregled traktora u servisu „Mačva put“ Badovinci u Klenju

Žarko Tovilović objašnjava da uobičajeno vrše tehnički pregled traktora koji se obavlja jednom i tom prilikom dobija trajna nalepnica, a vlasnik traktora svake godine produžava polisu osiguranja.

– Vizuelnim pregledom utvrđujemo broj šasije i broj motora, proveravaju se instalacije i signalizacija, kočnice, ukoliko traktor nema kabinu mora da ima retrovizor, gume moraju biti istih dimenzija na osovinama i od istog proizvođača  – kaže Tovilović i na osnovu  višegodišnjeg iskustva navodi da su najčešće kod traktora neispravne kočnice i elektroinstalacije.

Na traktorima najčešće neispravne elektroinstalacije i kočnice

– Signalizacija se naročito potencira jer je zakonom propisano je da na traktoru mora da bude ispravno rotaciono svetlo kako bi u noćnoj vožnji bio uočljiv na putu. Ovaj i druge nedostatke majstori otklanjaju u servisu – dodaje Tovilović.

 

Ivan Vulović iz Badovinaca  poseduje traktor novije generacije „Klas celtis 436“  za koji bi retko ko poverovao da  je star 16 godina. Mladi domaćin priča da vodi računa o svojoj vrednoj mašini, ali i redovno proverava tehničku  ispravnost.

– To činim zbog svoje i bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju. Zbog loših puteva najčešće se kvare elektronika i instalacije, a uz sve ostalo signalizacija je najbitnija za bezbednost na putu – ističe Vulović.

 

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, u Srbiji se godišnje dogodi oko 500 nesreća u kojima učestvuju traktori i u takvim nesrećama pogine više od 30 ljudi. Ovog leta, u vreme intenzivnih poljoprivrednih radova za manje od tri meseca na putevima u Srbiji je u nesrećama u kojima su učestvovali traktori bilo čak 13 žrtava.

 

Iz ove kategorije

Pročitajte i:

22.07.2024.

Zaključen Sporazum o međusobnoj saradnji u oblasti poljoprivrede

18.07.2024.

Postignut dogovor sa poljoprivrednicima

08.07.2024.

Raspisana dva javna poziva namenjena poljoprivredinicima

04.07.2024.

Poljoprivrednicima 46 traktora

26.06.2024.

Poziv bankama za kreditiranje

21.06.2024.

Ukupno 4,5 miliona dinara za podsticajne mere u poljoprivredi

Najčitanije danas

Najčitanije ove nedelje

Najčitanije ovog meseca