Španija je najveći evropski proizvođač voća i povrća, sa više od četvrtine ukupne proizvodnje u EU. Pored striktnih domaćih regulativa, čiji je cilj da zaštiti krajnjeg potrošača i garantuje zdrav i kvalitetan proizvod, španski izvoz prvenstveno je orijentisan na jedno od najzahtevnijih tržišta u pogledu kvaliteta i bezbednosti hrane u svetu: Evropsku uniju. Stoga su španski proizvođači bili prinuđeni da konstantno ulažu u nove tehnologije koje im omogućavaju da njihovi proizvodi istovremeno budu vizuelno primamljivi, kvalitetni i zdravi.
Regulative o bezbednosti i kvalitetu hrane su zahtevni i kod prerade, ali su oni još striktniji kada je reč o svežem voću i povrću. Postići i održati svežinu i kvalitet proizvoda je izazovno kada znamo da na njih utiču fizički faktori, poput trenutka berbe, ali i primena adekvatnih sredstava u odgovarajućem trenutku, kako tokom zrenja, tako i nakon berbe. Kao neizostavnu stavku zahteva modernog tržišta, neminovno je govoriti i o ambalaži, kao segmentu kome današnji, sve osvešćeniji kupci postavljaju nove tendencije i standarde poput izbacivanja plastične ambalaže iz upotrebe ili pak upotrebu novih, lakše razgradivih plastičnih materijala. U tom smislu, španske kompanije, odgovarajući na sve zahtevnije potrebe na nacionalnom tržištu, razvijaju širok dijapazon rešenja za različite stadijume tretmana voća i povrća nakon berbe: od kalibraže do ambalaže.
Imajući u vidu važnost poljoprivrede i tema u vezi sa kvalitetom voća i povrća u Srbiji, Ekonomsko odeljenje Ambasade Španije organizuje seminar ŠPANIJA – SRBIJA: Tehnologije pakovanja i čuvanja svežeg voća i povrća, koji će se održati u hotelu Hyatt Regency Belgrade, 13. decembra.
Kompletan program možete pogledati na sledećem linku, dok se za učešće možete prijaviti putem ovog formulara.
Pored toga što će imati priliku da se upoznaju sa tehnološkim rešenjima za očuvanje kvaliteta i pakovanje voća i povrća nekih od vodećih španskih firmi iz ove oblasti, domaći proizvođači će imati priliku da čuju kakvo je stanje u oblasti istraživanja i zahteva španskog i srpskog tržišta po pitanju ovih tehnologija.
Na početku seminara, proizvođačima iz Srbije će se obratiti predstavnica španskog tehnološkog centra AINIA koji se preko 30 godina bavi istraživanjem, razvojem i inovacijama (R&D&i) u oblasti hrane. AINIA svoje aktivnosti realizuje širom sveta, oslanjajući se na sopstvene kapacitete i široku mrežu kontakata i partnerskih privatnih i javnih organizacija. Spadaju u evropske tehnološke centre sa najvećom društvenom poslovnom bazom, sa više od 700 povezanih preduzeća i 1.600 klijenata.