Početkom marta u Los Anđelesu održana je 96. dodela nagrada Oskar u čuvenom Dolbi teatru u Holivudu. Treću godinu zaredom holivudske zvezde su pijuckale ružičasti šampanjac „Fler d’Miraval“ (cvet Miravala) koji proizvodi Bred Pit na imanju Šato Miraval u Provansi. Da, to je ono čuveno imanje oko koga se sporio sa bivšom ženom Anđelinom Džoli. U senci njihove svađe koja je epilog dobila na sudu ostale su manje poznate činjenice kako je nekadašnji par uopšte počeo da se bavi proizvodnjom vina i zašto Pit baš u ovome vidi svoju budućnost. Ali, pre toga potrebno je da se vratimo malo u prošlost.
U potrazi za mirnom oazom za sebe i svoju brojnu decu čuveni glumački par je 2009. pronašao na imanje Šato Miraval na jugu Francuske. Pored luksuzne kuće nalik na dvorac imanje se prostire na 148 hektara zemlje od koji je 60 hektara bilo pod vinovom lozom. Kako se tada pisalo za imanje su izdvojili 27 miliona dolara. U početku su vinograde iznajmljivali porodici vinara koji su ovim poslom bavili već sedam generacija, da bi 2012. na predlog prijatelja ušli u zajednički biznis sa čuvenom vinarijom čiji je vlasnik Mark Perin iz obližnjeg Bokastela.
-Imanje pokriva čitavu dolinu, sa 60 hektara stare vinove loze na nadmorskoj visini od 350 m. Teroar, svežina koja dolazi sa nadmorske visine i ekspozicija vinove loze su neverovatni. Za nas kao vinare, to je divna prilika da radimo sa grožđem koje dobro poznajemo, u okruženju gde je najvažnija težnja ka kvalitetu – rekao je jednom prilikom Perin objašnjavajući zašto je ušao u biznis sa poznatim parim.
U vinogradu je bilo različitih sorti belog i crnog grožđa, a čuveni holivudski par je u posao sa željom da naprave i tržištu ponude najkvalitetnije vino iz Provanse.
Ne žaleći para Pit je vinariju opremio najsavremenijom opremom i rezervoarima od nerđajućeg čelika, a glumački par je osmislio i etiku za flaše. U izvoru asortimana vina slušali su savete iskusnog Perina, pa su se na tržištu najpre pojavile manje količine crnog, belog a potom i, sada već čuvenog ružičastog šampanjaca, koji je po svojoj aromi i ukusu jedinstven u svetu. Način pravljenja Fler d’Miraval je strogo čuvana tajna, ali se zna da sadrži 75 odsto šardonea i 25 odsto pino noara. U pitanju je otmeni, ružičasti šampanjac jedinstvenog ukusa i mirisa dostojan nepca najbogatijih i najprobirljivijih kupaca. Ovo elegantno i otmeno vino košta između 300 i 400 evra po flaši. Oduševljen uspehom Pit je odlučio da se u potpunosti okrene proizvodnji ružičastog šampanjca iz dva razloga. Prvo, ponuda na tržištu je bila vrlo oskuda pa je video dobru priliku za zaradu, drugo već je u svom vinogradu imao sve što mu je potrebno za proizvodnju ovog penušavog vina.
– Šampanjac je za mene sinonim slavlja, kvaliteta, prestiža i luksuza. Ali roze šampanjac je još uvek relativno nepoznat. Podržan našim uspehom sa Miravalom u Provansi, želeo sam da pokušamo da stvorimo brend koji definiše roze šampanjac, fokusirajući sve naše napore samo na ovu jednstvenu boju – rekao je jednom prilikom Bred Pit.
U posao je pored Perina uključio još jednog čuvenog vinara iz Provanse i zajednički su napravili penušavo vino po imenu Petite Fleure. Za razliku od Fler d’Miraval novi šampanjac je, prema rečima poznavalaca vina, manje pretenciozan, lepršaviji je i razigraniji, a cena mu je značajno manja i prodaje se za 100 evra po flaši. Međutim, to ne znači da može baš svako da ga kupi i pije zato što se proizvodi u ograničenoj seriji od samo 20.000 boca godišnje.
Osim u samu proizvodnju vina Pit je uložio ogroman novac u renoviranje podruma koje je trajalo punih pet godina, ali i stvaranje Kuće šampanjca. I taman kad su se njegovi obožavaoci širom sveta ponadali će moći da obiđu vinariju i možda kupe neki suvenir vezan za čuvenog glumca, stiglo je obaveštenja da će vinarija biti zatvorena za posetioce, a pristup će imati samo odabrani.
Među odabranima koji su imali prilike da zavire u vinariju Breda Pita u kamenom selu na jugu Francuske našao se i novinar magazina People. On nije krio da je bio impresioniran onim što je Pit napravio i da se vodilo računa o svakom pa i najmanjem detalju. Logo brenda tri P predstavljaju Pit, Perin i Peters, a velikim prostorom vinarije dominiraju dve džinovske bačve od plavog francuskog hrasta zapremine sa po 5.000 litara i nekoliko viših, podjednako velikih rezervoara od nerđajućeg čelika. Oni zajedno sadrže različite rezerve iz prethodne berbe pino noara i šardonea koji se podvrgavaju jedinstvenom procesu proizvodnje ružičastog šampanjca Fler d’Miraval. Iako je sam način proizvodnje strogo čuvana tajna neki detalji su ipak poznati. Recimo, ceđeni sok od grožđa se izdvaja iz kaše pre nego što semenke i stabljike potamne sam sok. U pitanju je vrlo zahtevna i skupa metoda koju je Pit prvi sporoveo u Provansi i pokazao da ovako dobijeno vino može biti održivo i sposobno za proboj na tržište. U posebno dizajniranom podrumu dešava se magija odležavanja vina u flaši sve dok ne bude spremno za transport za probrane kupce.
Međutim, kako to obično bila sa holivudskim parovima ono što je trebalo da bude porodični bizins pretvorilo se u kamen spoticanja i jedan od razloga za razvod najčuvenijeg glumačkoj para. Kako je jednom prilikom rekla Džolijeva, njen muž je više vremena posvećivao vinariji nego porodici pa je došlo do burnog razvoda. Besna Anđelina je svoj udeo u vinariji, čija procenjena vrednost je oko 160 miliona dolara, prodala za samo 8, 5 miliona dolara ruskom oligarhu Juriju Šefleru, što je razbesnelo Pita. Višegodišnja sudska bitka uticala je na usporavanje biznisa, ali sudeći prema najavama čuvenog glumca on ne odustaje od ideje da pravi najkvalitetnije vino u Provansi. Oni koji su imali prilike da probaju njegov šampanjac tvrde da je u tome itekako uspeo.