Manifestacija “Etno brend” u organizaciji Zadružnog saveza Srbije još jednom je pokazala da najveće interesovanje privlače proizvodi nastali iz ljubavi, porodične sloge i poštovanja tradicije. Upravo takav primer je porodični biznis.
“Domaći proizvodi od voća i povrća 100% prirodno .Porodica Jovanović uspešno u okviru svoje firme vrši preradu i konzerviranje voća i povrća. Prerada se vrši u Topličkom selu Tribunje u Opštini Blace. Šljiva zauzima najveći deo gde poseduju preko 2500 stabala, šljiva se prerađuje u slatko od šljiva i pekmez bez šećera, a u planu je prozvodnja rakije. Proces proizvodnje obavlja se isključivo u okviru porodic, dva brata sa suprugama. Proizvodi koje plasiraju na tržište su mnogo puta nagrađivani,istile Jelena Jovanović .
„Sve što radimo, radimo kao porodica. Bez moje porodice ja ovo ne bih mogla. Uspeh ovog posla leži u tome što smo zajedno“, kaže predstavnica porodične firme, naglašavajući da je svaki proizvod napravljen ručno i sa punim angažovanjem svih članova domaćinstva.
Na njihovoj štandu moglo se probati više puta nagrađivani ajvar, proizveden od kurtovke – sorte paprike koju sami uzgajaju na porodičnom gazdinstvu. „Kurtovka je mesnata i najbolja za ajvar. Od tri kilograma paprike dobijemo oko kilogram ajvara, a sve se radi ručno – od pečenja, ljuštenja, do pakovanja“, objašnjava ona.
Pored ajvara, u ponudi su i 100% prirodni pekmezi od šljive bez šećera, kao i razne slatke — od kupina, malina, jagoda i drugih vrsta voća. Proizvode i sokove i sirupe, koji se prave metodom hladnog ceđenja, bez ikakvih konzervansa.
„Celokupna proizvodnja je zasnovana na preradi voća i povrća na tradicionalan način. To naši kupci prepoznaju i zbog toga nam se vraćaju“, ističe sagovornica.
Proizvodi ovog porodičnog gazdinstva mogu se naći na različitim sajmovima i manifestacijama širom Srbije, gde redovno nastupaju i grade prepoznatljiv brend koji spaja ukuse tradicije i vrednosti zajedništva.