Sremska vina dobila oznaku geografskog porekla

Vina iz sremskog vinogradarskog rejona dobila su, posle dugog zalaganja i pripreme, oznaku geografskog porekla.

Udruženje proizvođača grožđa i vina sa oznakom geografskog porekla „Srem – Fruška gora“, koje broji više od 40 članova, tri godine je radilo na izradi Elaborata o proizvodnji vina sa geografskim poreklom. Ovaj dokument, koji je prošao višemesečne analize i kontrole kvaliteta, konačno se ovog maja našao u svojoj finalnoj verziji na sajtu Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede. Time je sremski rejon dobio priznanje koje mu pripada i krenuće uskoro sa zaštitom i Fruškogorskog vinogorja.

 Predsednik udruženja Gordan Bašić poručio je da je krajnji cilj vinara i vinograda proizvodnja, a potom i zaštita najkvalitetnijeg vina, koje će biti prepoznatljivo širom sveta i dovoditi ljubitelje ovog pića u Srbiju. On je istakao da država u velikoj meri pomaže vinare i vinogradare, što se dokazuje činjenicom da je Pokrajinska vlada donirala 16 miliona dinara kako bi se u upotrebu stavila najmodernija, elektronska laboratorija za analizu vina.

 „Odmakli smo puno i u razgovorima da pravimo zajednički proizvod – daleko cenjeno penušavo vino. Radimo na tome da se vinski turizam razvije i da dovedemo zainteresovane posetioce u naš rejon“, kaže Bašić.

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam Ivan Đoković ističe da je zaštita porekla ovih vina poseban i izdvojiv uspeh.

„Upravo ova odluka države – da kroz strogu, administrativnu proceduru potvrdi da 147 etiketa od 34 vinara dobije pravo da koristi i ističe geografsku oznaku porekla na svojim proizvodima potvrđuje nesumnjiv kvalitet. Vino sa Fruške gore je prepoznato i nagrađivano u Austriji, Engleskoj, Bugarskoj i širom naše države, koja je potvrdila kvalitet s kojim smo svi bili upoznati. Kao što je rečeno, uskoro ćemo pomoćiti i zajedničku klastersku proizvodnju vinskog penušavca po tradicionalnim metodama, kao što su činile Toskana ili Bordo“, naveo je Đoković i dodao da klasterska proizvodnja omogućava ujednačeni kvalitet, dostizanje odgovarajućih količina, brendiranje i, što je najbitnije, zajedništvu i koheziji proizvođača.

Iz ove kategorije

Pročitajte i

Čajevi za kvalitetniji život

Najčitanije danas

Najčitanije ove nedelje

Najčitanije ovog meseca