Organska proizvodnja već godinama beleži stabilan rast i pretenduje da postane dominantan način poljoprivredne i prehrambene prozivodnje u Evropi, ali i širom sveta.
U Srbiji ona takođe predstavlja jedan od najperspektivnijih sektora proizvodnje hrane i prepoznavši to MPŠV je u prethodnim godinama kreiralo niz mera podrške organskoj proizvodnji koje utiču na stvaranje stimulativnog ambijenta za njen intezivniji razvoj. Ove mere se odnose na instutucionalni i zakonodavni okvir, kao i na podsticaje koje su značajno veći, kako za organsku biljnu tako i za stočarsku u odnosu na konvencionalnu proizvodnju, a organski proizvođači su značajno podržani i u troškovima za sertifikaciju. i dostizanje ostalih standarda u proizvodnji.
Pavle Đorđević, Organela
„Organska proizvodnja u Srbiji se u poslednjoj deceniji intezivno razvija, šire se površine pod ovom proizvodnjom, povećava broj organskih proizvođača, a tržište sve više traži i prepoznaje dodatnu vrednost organskih proizvoda. Trinaestogodišnjim zalaganjima Serbia Organike uz udruženo delovanje sa državnim i ostalim institucijama sektor je ojačao, zauzima važnije mesto i sposobniji je da odgovori na sve veće zahteve domaćeg i stranog tržišta“.
Novitet ovogodišnje izložbe će biti i četiri vrste organskih pečuraka: staroplaninska bukovaca, kraljevska bukovaca, lavlja griva i šitake, kao i organski slatkiši od čokolade proizvredene u Srbiji, Ima oko 7.000 proizvođača, u poslednji deceniji se povećao broj proizvođača, ističe Ivana Simić iz Serbia organica, i dodaje da se povečava broj organsko stočarske proizvodnje i to u brdsko – planinskim predelima, i najviše se radi o govedarsku i uzgoju ovaca.
Gđa Niv Holand-Eso, viši menadžer za komunikacije, IFOAM- međunarodno udruženje za organsku poljoprivredu, poziva stanovništvo u Srbiji da učestvuje u kampanji kako bi ona bila uspešna, i da tako utiče na povećanje proizvodnje organskih i visokokvalitetnih proizvoda u Srbiji kako bi organska proizvodnja postala konkurentnija kako na domaćem tržištu, tako i na stranim, ali i da olakša pristup visokokvalitetnim, zdravim, hranljivim, bezbednim i ukusnim proizvodima.
Veljko Jovanović, savetnik Predsednika Privredne komore Srbije
Organsko tržište u Srbiji ima stabilan rast, ali je sigurno da nam je potrebno da još mnogo ljudi razume koncept organske proizvodnje kako bi ona nastavila da se razvija. Kampanja MISLIM NA NAS – kupujem organsko, obraća se onima koji do sada nisu postali deo organske porodice, pre svega kao kupci, ali i učesnici u tom lancu očuvanja zdravih principa uzgoja hrane i poslovanja uopšte.