Traktori su u jesen, više nego u bilo kojem periodu godine, češći učesnici u javnom saobraćaju jer u ovo vreme poljoprivrednici obavljaju dva važna posla na njivama – berbu kukuruza i setvu pšenice.
Oko 2.500 traktora nije ispravno – tehnički pregled je neophodan zbog bezbednosti u saobraćaju
U Mačvi ima oko 5000 traktora i uglavnom su tehnički ispravni novi, kojih je polovina od ukupnog broja. Policijska uprava u Šapcu i policijska stanica u Bogatiću pokrenuli su kampanju tehničkih pregleda sa ciljem da se omogući svim vlasnicima traktora da bez plaćanja provere ispravnost svojih mašina.
– S obzirom na to da je u ovom periodu povećan broj traktora na putevima, saobraćajna policija će preventivno zaustavljati ove vozače i podsećati ih da je neophodno da vozila budu tehnički ispravna kako bi bezbednost svih učesnika u saobraćaju bila na što višem nivou – naveli su u policiji i dodali da vlasnici mogu proveru ispravnost traktora uraditi besplatno u tri servisa koji obavljaju tehnički pregled – „Mačva put“ u Klenju, „Broker“ i „D-M“ u Bogatiću.
U jednom od njih, servisu „Mačva put“, spremni su za kampanju koja počinje 18. i traje do 23. septembra.
Tehnički pregled traktora u servisu „Mačva put“ Badovinci u Klenju
Žarko Tovilović objašnjava da uobičajeno vrše tehnički pregled traktora koji se obavlja jednom i tom prilikom dobija trajna nalepnica, a vlasnik traktora svake godine produžava polisu osiguranja.
– Vizuelnim pregledom utvrđujemo broj šasije i broj motora, proveravaju se instalacije i signalizacija, kočnice, ukoliko traktor nema kabinu mora da ima retrovizor, gume moraju biti istih dimenzija na osovinama i od istog proizvođača – kaže Tovilović i na osnovu višegodišnjeg iskustva navodi da su najčešće kod traktora neispravne kočnice i elektroinstalacije.
Na traktorima najčešće neispravne elektroinstalacije i kočnice
– Signalizacija se naročito potencira jer je zakonom propisano je da na traktoru mora da bude ispravno rotaciono svetlo kako bi u noćnoj vožnji bio uočljiv na putu. Ovaj i druge nedostatke majstori otklanjaju u servisu – dodaje Tovilović.
Ivan Vulović iz Badovinaca poseduje traktor novije generacije „Klas celtis 436“ za koji bi retko ko poverovao da je star 16 godina. Mladi domaćin priča da vodi računa o svojoj vrednoj mašini, ali i redovno proverava tehničku ispravnost.
– To činim zbog svoje i bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju. Zbog loših puteva najčešće se kvare elektronika i instalacije, a uz sve ostalo signalizacija je najbitnija za bezbednost na putu – ističe Vulović.
Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, u Srbiji se godišnje dogodi oko 500 nesreća u kojima učestvuju traktori i u takvim nesrećama pogine više od 30 ljudi. Ovog leta, u vreme intenzivnih poljoprivrednih radova za manje od tri meseca na putevima u Srbiji je u nesrećama u kojima su učestvovali traktori bilo čak 13 žrtava.