U prisustvu međunarodnih učesnika i predstavnika prehrambenog sektora, danas je na sajmu SIAL u Parizu održan događaj „Small and Mighty: Discover Vojvodina’s Healthy Food Potential“ na kojem su predstavljeni potencijali u prehrambenoj industriji Vojvodine i sve prednosti koje potencijalnim investitorima nudi Srbija. Događaj je svečano otvorila ambasadorka Srbije u Francuskoj Nj. E. Ana Hrustanović.
“Počastvovana sam što sam sa vama na vašoj prvoj godini sa sajmu SIAL u Parizu. Impresionirana sam vašim autentičnim nastupom na ovom događaju ispred srpske ambasade u Francuskoj i ponosna što se Srbija predstavlja ove godine na dva štanda. Vojvodina je posebna jer kombinuje inovacije i tradiciju, a hrana koja potiče iz Vojvodine se izdvaja po svom kvalitetu,” izjavila je ambasadorka Srbije svečano otvarajući događaj.
SIAL u Parizu je jedan od najvažnijih svetskih događaja u industriji hrane, koji se ove godine održava od 21. do 25. oktobra. U organizaciji Razvojne agencije Vojvodine (RAV), Vojvodina predstavlja svoju bogat ponudu i investicione mogućnosti, a kompanije-supizlagači koje su dobile priliku da prikažu svoje inovacije i proizvode na današnjem događaju su ZZ „BAČEKS“ („BAČEX“) iz Bača, DOO DEM iz Kulpina, JS&O iz Novog Miloševa, DOO MIKS TREJD (MIX TRADE) iz Kulpina, DOO OM MEJD (OM MADE) iz Siriga i INOVIT (INNOVEAT) iz Novog Sada.
Događaju je prisustvovala i delegacija Vojvodine: Aleksandra Sitarević i Vidosava Enderić, podsekretarka i pomoćnica u Pokrajinskom sekretarijatu za regionalni razvoj, međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu, kao i član Gradskog veća za privredu Grada Novog Sada, Milorad Radojević.
Aleksandra Sitarević je naglasila da je prisustvo privrednika iz Vojvodine na međunarodnim sajmovima poput SIAL-a u Parizu od izuzetne važnosti za promociju potencijala u prehrambenom sektoru:
“Vojvodina se ističe strateškom i geografskom pozicijom, bogatstvom prirodnih resursa i plodnošću zemljišta, kao i razvijenom infrastrukturom koja je čini konkurentnom na međunarodnom tržištu. Naš cilj je da pružimo snažnu podršku privredi kroz različite programe, od kojih se posebno ističu bespovratna sredstva za nabavku nove opreme. Razvojna agencija Vojvodine ima značajnu ulogu u organizaciji B2B sastanaka između domaćih proizvođača i stranih kupaca, kao i u organizovanju njihovog učešća na međunarodnim sajmovima. Ovakvi događaji pružaju jedinstvenu priliku za povezivanje sa globalnim tržištem i predstavljanje potencijala koje Vojvodina nudi, čime dodatno jačamo konkurentnost naših privrednika na međunarodnoj sceni,” rekla je u izjavi Sitarević.
Sanda Emini, savetnica za prehrambenu industriju i investicije u Razvojnoj agenciji Vojvodine, u svom govoru na sajmu SIAL predstavila je ključne aspekte Vojvodine, ističući njenu ulogu u izvozu Srbije, prednosti bogate poljoprivrede, trendove u regenerativnoj poljoprivredi, naglasila je važnost akademskih i istraživačkih institucija koje doprinose inovacijama u sektoru, kao i finansijske podsticaje za digitalizaciju i organsku poljoprivredu.
Zadovoljstvo i nove prilike za povezivanje sa tržištem
Kompanije koje se predstavljaju ovih pet dana na sajmu SIAL kažu da su zadovoljne nastupom.
Nebojša Lukić, CEO kompanije JSO, naglašava: „Izuzetno smo zadovoljni ovim nastupom, mislim da je ovo veoma dobra prilika koju imamo da se predstavimo široj publici. Prvenstveno zato što je ovo jedan od najvećih sajmova u svetu. Jednom rečju, veoma smo zadovoljni dosadašnjim nastupom.“ On dodaje da imaju ugovorene sastanke tokom trajanja sajma i da su zadovoljni interesovanjem sajamske publike za njihove proizvode.
Jelena Antonić Jozing, generalna menadžerka zemljoradničke zadruge Bačeks, kaže: „Zadovoljni smo nastupom na ovom sajmu. Ovo je prvi put da se pojavljujemo u ulozi izlagača i izuzetno smo zadovoljni na prilici koju nam je Razvojna agencija Vojvodine pružila.“ Ona ističe da su do sada obavili nekoliko zanimljivih sastanaka i očekuje da će do kraja trajanja sajma proširiti mrežu potencijalnih kupaca svojih proizvoda, dodajući da je sajam veoma zanimljiv, sa velikim brojem izlagača i posetilaca.
Vladimir Janković, Sales Manager kompanije OM MEJD, ističe: „S obzirom da nam je ovo prvi nastup na sajmu kao izlagača i da nemamo iskustva, jako smo zadovoljni organizacijom. Takođe smo zahvalni za mogućnost da učestvujemo na jednoj ovako velikoj manifestaciji međunarodnog karaktera.“ On napominje da su ostvarili nekoliko kontakata za tržišta koja su im u fokusu i da SIAL definitivno opravdava očekivanja. „Sajam je interesantan, kako za kontakte sa kupcima na drugim tržištima, tako i u smislu pružanja mogućnosti u pronalaženju novih sirovina, materijala i dobijanja novih ideja za pakovanje proizvoda. Zato smo iskoristili priliku da u našem timu za nastup na SIAL-u jedan član bude i menadžer nabavke iz naše kompanije.“