I slano i slatko, pa ko šta voli

U petak i u subotu, Koceljeva je po deveti put bila prestonica zimnice.

Manifestacija,, Festival zimnice”, okupila je 230 izlagača i više od  15 hiljada posetilaca. Kako nam je istakao Vladimir Matić, zamenik predsednika opštine Koceljeva, u ponudi su bili razni džemovi, slatka, paprika, barene, cepkane, sokovi, kolači.  Najtraženije je bio ajvar,  i po njegovoj proceni najviše se prodavao. Tegla ajvara koštala  je 500 dinara, sok od zove, takođe 500, parika od 300 pa naviše. „Mnogi ovde dođu pa ne prodaju nijednu teglu. Dve, tri pet. Ali priča nastaje posle festivala. Ovo je jedno prikazivanje. Ko se pokaže čini mi se u Koceljevi da posle toga ostaje neki otvoren prozor, otvorena vrata za nešto dalje“, -istako nam je Matić.

Manifestaciju, je otvorila  premijerka Ana Brnabić koja je poručila da će država nastaviti da pomaže poljoprivrednike i slične festivale. Podržaćemo Koceljevu, podržaćemo celu Mačvu. Mislim da je u poslednje vreme otvoreno 1.050 radnih mesta, jedna od većih fabrika je „Rauh“, ali ne treba da se oslanjamo samo na strane investitore i to je ono što Koceljeva dobro radi, oslanjate se na vaše preduzetnike, poljoprivrednike – rekla je ona.

Učesnice festival su nam istakle, da su pre deset godina, zimnicu pravile samo za ukućane, a sada je to posle toliko godina preraslo u biznis. Učestvuju po raznim sajmovima u Beogradu, Novom Sadu, Šapcu, i  drugim  mestima po Srbiji.

Cilj  manifestacije FESTIVAL  ZIMNICE je unapređenje proizvodnje i prerade voća i povrća kao i plasmana zimnice kako u domaćoj radinosti tako i industrijski prozvedene. Na manifestaciji se uspostavljaju novi kontakti i ostvaruju nezaboravna druženja. Kuvao se i gulaš, peklo se pečenje.

Maja Dimitrijević
Maja Dimitrijević, učesnica ,, Festivala zimnice u Koceljevi

Marija Dimitrijević, iz sela Popučke, prvi put je na festivalu zimnice, i kao nam je istakla, došla je da vidi kao to izgleda, i da će se za sledeću godinu dobro pripremiti. Po njenim rečima prodaja je bila zadovoljavajuća, upoznala je dosta kolega koji se bave ovim poslom. U svoj asortiman će, za narednu godinu dodati sve što nije imala do sada.   Ostaje da se vidi da li će proizvođači uspeti da pronađu put do tržišta, i da mogu pristojno da žive od svog rada. Pa srećno, domaćini.

Iz ove kategorije

Pročitajte i

Najčitanije danas

Najčitanije ove nedelje

Najčitanije ovog meseca

Reklamni prostor