GIZ Mesne industrije Slovenije, je u okviru projekta Orginalni EU kvalitet – promocija proizvoda od svinskog mesa u Srbiji, od 19.do 21. oktobra organizovao je posetu naših novinara, iz skoro svih redakcija. Novinari su kroz lično iskustvo doživeti ukuse i lepote Slovenije,, kao dokaz da Slovenija nije samo poželjna turistička destinacija već i mesto inovacije, sjajnih poslovnih mogućnosti i odlične hrane.
Informativno-promotivni projekat „Originalni EU kvalitet“ predstavlja deo evropskih kampanja za promociju evropske poljoprivrede koje se odvijaju pod zajedničkim sloganom Enjoy, it’s from Europe. Nakon što je GIZ Mesne industrije Slovenije između 2017- 2020 godine na srpskom tržištu pod istim imenom realizivao projekat promocije kvalitetnih proizvoda od svinjskog mesa, Evropska unija u 2019. godini je odobrila, da se promotivne i informativne aktivnosti produže za još 3 godine – od 2020. do 2022.
Projekat sufinansira Evropska unija, a njegov cilj je promocija evropskog kvaliteta, s naglaskom na kvalitetne evropske proizvode od svinjskog mesa i evropske šeme kvaliteta, a posebno šemu Zaštićena geografska oznaka, koju nose i dva odlična proizvoda iz Slovenije – kranjska kobasica i kraški pršut. Cilj kampanje je i dalje usmeren na povećanje svesti o prednostima kvalitetnih evropskih poljoprivrednih proizvoda, prepoznatljivosti evropskih šema kvaliteta (značenja i oznaka) kod potrošača, u stručnoj i ostalim javnostima, kao i na poboljšanje percepcije i odnosa (a posledično i poverenja) srpskih potrošača prema kvalitetnim evropskim poljoprivrednim proizvodima i proizvodima s EU simbolima kvaliteta.
Celjske mesnine najavile su da će do kraja sledeće godine otvoriti svoje restorane u Beogradu i Novom Sadu.
Pregovori oko preuzimanja nekih kompanija u Srbiji su u zastoju zbog kovida, rečeno je novinarima iz Srbije koji su posetili pogone ove firme u Celju.
Direktor i vlasnik Celjske mesnine koja su u Srbiji prisutne s brendom “Z’dežele, Izidor Krivec rekao je da se uvek zalaže da se kupuje domaće, pa tako i da u Srbiji domaća hrana bude na prvom mestu, ali da zbog svog kvaliteta i bezbednosti slovenačka hrana zasužuje drugo mesto.
On je rekao da je cilj da proizvodi mesne industrije iz Slovenije, koji ispunjavaju najviše standarde EU, budu na tržištu Srbije puno više od dosadašnji četiri odsto svežeg mesa i mikrokonfekcije odnosno 4,3 odsto prerađevina.
Udruženi slovenački proizvođači su uspeli da zaštite Kranjsku kobasicu u EU, pa su Celjske jedna od 13 sertifikovanih proizvođača po proverenoj recepturi i strogim uslovima kvaliteta, a ova kompanija konkuriše i pršutama Lokev s’ krasa i Kobjeglava.
Ko još nije čuo za kranjsku kobasicu? Poznati mesni specijalitet s bogatom tradicijom, čiji je dom u Sloveniji, predstavlja jednu od najomiljenijih i najprepoznatljivijih kobasica u svojoj domovini i šire.
Kranjska kobasica sadrži samo svinjsko meso najvišeg kvaliteta začinjeno solju, biberom i lukom, ima odličan zavodljiv ukus i kvalitet i lako se priprema, zato su njom oduševljeni kako najmlađi tako i zahtevne domaćice i spretni roštilj majstori. Toliko je omiljena i svestrana da bi mnogi želeli da prisvoje njeno ime i slavu. Ali nije svaka kobasica koja ima naziv kranjska kobasica zaista i prava kranjska kobasica!
Kako mesna indusrija Slovenije 30 odsto svinja uzgoji u svojoj zemlji, a ostatak uveze pre svega iz Austrije Krivec je istakao da se raduje približavanju Srbije EU što će olakšati kupovinu svinja iz naše zemje.
On je otkrio da su Celjske imala razgovore o preuzimanju nekih mesnih industrija u Srbiji, ali i da su odluke o takvim investicijama odložene usled pandemijske situacije.Celjske tradiciju baštine sa kraja 19. veka, a godišnje uz prodaju 13.000 tona svežeg mesa, 7.000 tona prerađevina od čega je 2.000 tona suhomesnatih proizvoda, ostvaruje prodaju od 80 miliona evra.
Krivec je ohrabrio srpske kompanije iz mesne industrije da u procesu priključivanja EU iskoriste sredstva i nabave nove tehnologije koje će omogućiti dalji rast kvaliteta u Srbiji.
Direktor Celjskih u Srbiji Goran Mioković izneo je procenu da će na našem tržištu ove godine ostvariti prihod od 2,5 miliona evra, te da je u segmentu pršuta najača u Srbiju, i najavio da je cilj rast prodaje od 15 do 20 posto godišnje.
On je istakao da iz Celjskih u Srbiju stižu proizvodi koji ispunjavaju visoke EU standarde, kao i da još uvek nisu markom “Z’dežele” pokrili 2,5 miliona građana Srbije, što je čitava Slovenija.
Mioković je najavio da će Celjske do kraja 2022. godine otvoriti svoje restorane u Beogradu i Novom Sadu, koji će biti autentični, a omogućiće još jaču promociju.
Generalna sekretarka GIZ Mesne industrije Slovenije Ana Ahčin, istakla je da srpske potrošače treba informisati o prednostima evropskog kvaliteta. Akcenat je na proizvodima od svinjskog mesa i proizvodima sa jednom od evropskih šema kvaliteta.
Konkretno:
- Povećati poznavanje prednosti kvalitetnih proizvoda od svinjskog mesa poreklom iz EU
- Upoznavanje potrošača sa zakonodavstvom i propisima u EU koji osiguravaju da na stolove potrošača stigne isključivo kvalitetno i sigurno meso i mesni proizvodi, uz potpunu sledljivost proizvodnje i kontrole kvaliteta.
- Podizanje nivoa svesti o proizvodima, označenim posebnim oznakama kvaliteta (EU šeme kvaliteta, kranjska kobasica i kranjski pršut sa Zaštićenom geografskom
oznakom).
Ona je istakla da sertifikacija po EU standardima obezbeđuje veću prepoznatljivost, konstantan kvalitet i bezbenost za stolom potrošača.
.