Zašto treba jesti šljive

Foto: pixabay
Foto: pixabay

Šljive u sebi sadrže vitamine A, C, B1, B2, B3, E i K. minerale: fosfor, gvožđe, natrijum, magnezijum, kalcijum, bakar i cink, antioksidante tipa flavonoida, biljna vlakna i vodu.

Jedna sveža šljiva sadrži 113 mg kalijuma, minerala koji pomaže pri kontroli visokog krvnog pritiska i koji smanjuje rizik od moždanog udara. Ako vam to nije već dovoljno, crvenkasto-plavi pigment u nekim vrstama šljiva, koji se zove antocijanin, može zaštititi od raka tako što čisti štetne slobodne radikale u organizmu.

Šljive imaju nizak glikemijski indeks, što znači da vam mogu pomoći da kontrolišete nivo šećera u krvi i smanjite rizik od dijabetesa tipa 2. One mogu smanjiti nivo triglicerida i glukoze u krvi, za šta je zaslužan lutein. Takođe, flavonoidi u šljivama smanjuju rizik od otpornosti na insulin, a pozitivno utiču i na insulinsku osetljivost.

Šljiva učestvuje u borbi protiv anemije. Posebno detoksikuju jetru, creva i bubrege, ali i ceo organizam. Jača dobro zdravlje kose, kože i mukoze.

Čuva respiratorni sistem, a ujedno se preporučuje i u ishrani obolelih od bronhitisa ili za izbacivanje sekreta iz pluća. Olakšava dobro funkcionisanje nervnog sistema. Preporučuje se u ishrani osoba sa viškom kilograma.

Šljive su posebno korisne za zdravlje vaših očiju. Fitonutrijenti koji se nalaze u šljivama mogu pomoći da se smanji rizik od bolesti koja se javlja uglavnom kod starijih osoba, Degeneracija makule.

Kako rastu stope srčanih bolesti, raka, osteoporoze i dijabetesa, zdravstvene organizacije širom sveta nas pozivaju da jedemo što više voća i povrća. Šljive su idealan prehrambeni izbor – poslastica koja vas čini zdravijim.

Povezano