Zašto je došlo do pada prodaje baštenskog alata

Foto: pixabay
Foto: pixabay

Izbijanjem pandemije korone krajem 2019. godine, a posebno nakon zatvaranja koje je u pojedinim zemljama potrajalo i dobar deo prošle godine doveo je do većeg interesovanja za uređenje bašta i dvorišta. Prošle godine zabeležen je rekordan skok prodaje baštenskog alata i mašina uključujući i razne vrste kosilica da bi ove godine usledio strmoglavi pad potražnje istih. Prema podacima jedne od vodećih kompanija koja okuplja grupe proizvođača i uvoznika baštenskog alata „Comagarden/Morgan“, samo u Italiji zabeležen je pad u potražnji i prodaji pojedinih baštenskih mašina za uređenje zelenih površina čak i više od 20 odsto u odnosu na isti period lane.

Pad prodaje električnih kosilica

Prema podacima ove kompanije u Italiji je u prvih devet meseci 2022. zabeležen pad od 15, 2 odsto u prodaji baštenskog alata u odnosu na isti period prošle godine. U padu je prodaja svih vrsta alata osim onih na  baterije koje beleže porast prodaje. Analizirajući razloge ovako naglog pada potražnje stručnjaci su procenili da je u pitanju manja zainteresovanost ljudi za bašte, kao i niža potražnja alata kad su u pitanju profesionalni baštovani i oni koji se uređenjem dvorišta bave iz hobija. Ako je suditi po dosadašnjim rezultatima ovaj trend pada potražnje nastaviće se i do kraja godine, odnosno u zimskim mesecima kad je i inače manja potražnja jer nema radova u bašti.

Najveći pad u prodaji zabeležen je kad su u pitanju električne kosilice za travu. Od januara do septembra svi tipovi kosilica zabeležili su pad od 20, 7 odsto u odnosu na isti period lane. Nešto manji pad imale su kosilice na baterije čija prodaja je pala za 8, 7 odsto. Kosilice na benzin takođe su zabeležile gubitke i to od 10,3 odsto u odnosu na isti period 2021. Procena je da je pad prodaje električnih kosilica posledica energetske krize, ali i značajnog povećanja računa za struju u gotovo svim evropskim zemljama, pa i u Italiji.

Prema podacima „Comagarden/Morgan“ manje su se kupovale i motorne testere i to za 12, 7 odsto, potražnja za trimerima za živu ogradu je pala za 24,8 odsto, kao i trimera za travu  i to za 21,8 procenata, a opala je i potražnja za samohodnim kosilicama, snežnim plugovima koji razgrću sneg, a manje se traže i razne vrste seckalica. Jedini alat koji je zabeležio povećanu potražnju i prodaju u ovom periodu  bile su ručne makaze za šišanje žive ograde koje su zabeležile rast od 7 odsto. Po svemu sudeći ljudi su odlučili da se masovno vraćaju na ručni način održavanja dvorišta i žive ograde. Jeste zamornije i teže, ali se bar ne troši električna energija.

Koji su razlozi?

Kako su objasnili u „Comagarden/Morgan“  trend pada potražnje i kupovine baštenskog alata delimično je posledica očekivanog prirodnog pada posle rekordne prodaje 2021. a delom je uslovljena ekonomskom nestabilnošću i zabrinutošću ljudi koji su suočeni sa porastom cena  životnih troškova uključujući i hranu.

Razlog za pad prodaje u kompaniji „Comagarden/Morgan“ vide i u problemima i smanjenjem proizvodnje koji je posledica nedaća u snabdevanju i porastu cene energenta, logistici, povećanju troškova isporuke… Na staranu skok cena i opšte ekonomske neizvesnosti sa porastom inflacije koja dodatno utiče na kupovnu moć, kako građana tako i kompanija i pojedinaca koji se profesionalno bave uređenjem bašta.

Inače, kompanija „Comagarden/Morgan“ na italijanskom tržištu posluje od 1992. godine i promoviše kulturu uređenja dvorišta i zelenih površina.

 

Povezano