Kako na najbolji način iskoristiti društvene mreže u vinskoj industriji

Razgovarali smo sa  Aleksandrom Marinkovićem, sertifikovanim somelijerom i vinskim edukatorom, osnivačem i autorom stranice „Dnevna doza vina“, koju na instagramu prati preko 56 hiljada ljudi iz Srbije i regiona. Nedavno je na Mađunarodnom sajmu u Aleksandrovcu održao predavanje na temu  „Otkrivanje potencijala društvenih mreža u vinskoj industriji“.

Ideja ovog predavanja  bila je da se vinarima iz Župe, odnosno malim i srednjim  porodičnim vinarijama predstavi kako na najbolji način da iskoriste društevene mreže.  Naš sagovornik ističe da je akcenat bio na najpopularnijim društvenim mrežama, a to su instagram, tik-tok, facebook. Međutim, ono što je želeo da prenese svim učesnicima njegovog predavanja jeste da video format preuzima primat, odnosno već odavno ga je  preuzeo, ali da će kroz video format privući najveći broj pratilaca, ljubitelja vina, i da će na taj način skrenuti pažnju na sebe, svoj rad i način na koji oni proizvode vino.

„ Osvrnuo sam  se i na brojke, tj. da milioni korisnika u Srbiji koriste društvene mreže svakodnevno, da milioni ljudi u Srbiji svakodnevno kupuju određene proizvode online na različitim platformama, i naravno akcenat je stavljen na to koliko je to bitno za njih, kao male vinare da direktno prodaju ka ljubiteljima vina, što je model i način prodaje u vinskim veoma razvijenim zemljama gde određene vinarije gotovo kompletnu svoju proizvodnju od nekoliko hiljada, ili nekoliko desetina hiljada boca, ističe  Marinković. U Americi čak nekoliko stotina hiljada boca mogu da prodaju direktno ljubiteljima vina bez posrednika. A na taj način omoguće sebi brži razvoj i veće prilive i prihode.

„ Pored svih tehničkih informacija, skretanje pažnje na aktuelnosti, dotakli smo se i praktičnih primera, na predavanju su prikazani profili nekih najzanimljivih ljudi iz vinske industrije kao i samih vinarija, priča nam Aleksandar, i dodaje: Komentarisani su i profili najzastupljenijih vinarija u Srbiji na instagramu, pokazani su i dobri i loši primeri, i na kraju je bilo vrlo interesantno komentarisanje i profila nekih od učesnika, neke od samih župskih vinara koji su bili u publici i koji su dobrovoljno stavili svoj profil na talon da ga svi zajednički iskomentarišu“.

Ono što je evidentno jeste da najviše svoj sadržaj mogu unaprediti u tome da budu redovniji, barem da jednom do dva puta nedeljno izbacuju neke objave na društvene mreže, da dele sa svojim pratiocima, i da na taj način dođu do novih pratilaca. Ono što je stavljeno kao jedan od prioriteta je da se sadržaj kreira u video formatu, i da u današnje vreme nisu potrebni profesionalne kamere, mikrofoni i ta skupa oprema, već da je sasvim dovoljan jedan smart telefon.

Vinari mogu snimati sebe, mogu snimati određene procese proizvodnje u samom podrumu, i naravno ono što je ljudima možda čak i najinteresantnije jeste svi oni procesi i operacije koje se dešavaju u samom vinogradu.

Aleksandar je vinarima dao određene smernice, alate koje mogu da koriste i istakao je da je video format u današnje vreme,  nešto što je najtraženije i nešto što će dobiti najveću vidljivost na društvenim mrežama. Ističe da je kroz samu prezentaciju dao i puno primera koji su zasnovani na njegovom ličnom profilu koji prati ogroman broj ljudi, i učesnicima  dao do znanja da je najvažnija stvar da bi vas neko pratio na društvenim mrežama da mu dajete određenu vrednost.

Dao je primer ako niste neka poznata ličnost ili iz sveta glume, mode, sporta, prosto ljudi nemaju neki veliki razlog da vas prate osim ako im ne dajete ogromnu količinu vrednosti, ako im ne dajete neke zanimljive, praktične, korisne informacije iz određene oblasti. Na taj način je i njegov profil porastao, jer je puno vrednosti dao na tom profilu i to besplatno. Ogroman broj ljudi je tu došao da nauči najzanimljivije stvari o vinima, ali na jedan praktičan način, narodskim jezikom, bez puno filozofiranja i foliranja, jasno, kratko i u centar.

Kasnije je razvio brojne edukacije, škole vina, kurseve, vinske radionice i na taj način je uspeo sebe da pozicionira kao vinskog edukatora, i da na kraju od tih edukacija danas i živi. I došao je do toga da ga pozovu na jedan Međunarodni sajam u Župi, održi predavanje baš na temu društvenih mreža. Dalji njegov razvoj ide u smeru da još više se pozicionira kao jedan od najboljih edukatora u Srbiji i regionu, da što više ljudi prođe kroz njegove edukacije, jer je to inicijalno i bio cilj kada je pokretao stranicu pre 6 i po godina, dakle cilj mu je da što veći broj ljudi zakorači u svet vina, da inspiriše da što veći broj ljudi zakorači u svet vina i da počne da otkirva sopstvene vinske avanture.

Aleksandar često ponavlja – ne postoji najbolje vino. Ističe da je vinski svet zanimljiv upravo iz razloga što nikada ne prestajete da se oduševljavate novim sortama i novim stilovima vina. Nema kraja istraživanju i uživanju.

– Probajte tamjaniku, moravu, sovinjon beli i šardone. Probajte prokupac, probus, kaberne i merlo. Ovde ćete dobiti balans između autohtnonih i internacionalnih sorti i sigurno ćete pronaći nešto što posebno prija vašem nosu i nepcima – navodi za kraj.

Iz ove kategorije

Pročitajte i

Čajevi za kvalitetniji život

Najčitanije danas

Najčitanije ove nedelje

Najčitanije ovog meseca