U prisustvu predstavnika državnih institucija, privrede, zadrugarstva i medija, u prostorijama Zadružnog savaza Srbije dodeljene su nagrade „Etno brend godine“ najboljim domaćim firmama, zadrugama i poljoprivrednim gazdinstvima. Ova prestižna nagrada dodeljena je po peti put u cilju afirmacije i promocije kvalitetnih domaći proizvoda i usluga koji čine deo naše tradicije i koji po kvalitetu ne zaostaju za konkurencijom iz sveta. Nagradu Etno brend godine dobilo je 14 firmi, zadruga i gazdistava, a Zadružnom savezu Srbije istovremeno je održana i izložba sa degustacijom nagrađenih proizvoda, koja je privukla veliku pažnju posetilaca.
Poljoprivredno stočarska zadruga Moravka
Kaona, Čačak Proizvodi od moravke Robni brend u grpi Meso i proizvodi od mesa
Autentični proizvodi od autohtone rase Moravka, istoimene Poljoprivredno stočarske zadruge iz Čačka, privukli su pažnju našeg žirija. Iz asortimana zadruge Moravka izdvajaju se dimljena slanina i dimljena kobasica, pripremane i sušene na prirodan način, na temperaturi oko nula stepeni.
Proizvodi od moravke su veoma traženi, jer ova stara rasa ima niz prednosti u odnosu na druge.
Zahvaljujući gospodinu Goranu Bojoviću, direktoru Zadruge, skoro zaboravljena Moravka ponovo se vraća na naše tržište, na Jelici i okolnim selima sve je više mladih domaćina koji gaje „moravku“. Postoji i interesovanje stranih kompanija da se proizvodnja omasovi. Posebna prednost je što to mlade zadržava na selu, jer mogu pristojno da žive od svoga rada.
Korporativni brend u grupi Meso i proizvodi od mesa pripao je Poljoprivredno stočatskoj zadruzi MORAVKA iz Čačka.
Industrija mesa Kosanović Sremska Mitrovica
Kobasica Sirmijum Lukanika Robni brend u grupu Meso i proizvodi od mesa
Industrija mesa Kosanović iz Sremske Mitrovice je mala porodična kompanija poznata po tome što kombinuje tradicionalni način proizvodnje sa savremenim svetskim standardima – HASAP i ISO 22000. Ima zatvoren sistem proizvodnje od njive do trpeze, što omogućava standardan kvalitet sirovina i gotovih proizvoda.
Nagradu „Etnobrend godine“ dobila je SIRMIJUM LUKANIKA – kobasdica vrhunskog kvaliteta sa mediteranskim začinskim biljem i krupno seckanim bademom. Ovaj delikates za prave hedoniste pravi se bez ikakvih aditiva i drugih dodataka. Recept su u Sirmijum, današnju Sremsku Mitrovicu, još u drugom veku, doneli Rimljani iz južne provincije Lukanije, pa je ovaj specijalitet po tome i dobio ime.
Kosanovići imaju tradiciju dužu od 15 godina, proizvode sremski kulen, pečenicu, pikant i sremsku šunku, suvi vrat, buđolu, nekoliko vrsta kobasica.
Dakle, Etnobrend godine u grupi Meso i proizvodi od mesa, dobila je Sirmijum Lukanika
Poljoprivredno gazdinstvo Vojnović Kuzmin
Sremski kulen Vojnović Robni brend u grupi Meso i proizvodi od mesa
Da bi smo bili sigurni da imamo kvalitet kakav želimo, kulen pravimo od odabranih komada svinjskog mesa sa naše farme, na tradicionalan način, bez bilo kakvih aditiva i pojačivača ukusa. Od začina koristimo samo so i mlevenu ljutu papriku. Sve ostalo je iskustvo i ljubav prema ovom poslu, kaže Saša Vojnović, vlasnik Kulena Vojnović iz Kuzmina.
Posle pripreme, kulen se suši i dozreva od tri do šest meseci u komori za čuvanje, na hladnom dimu i promaji. Proizvodnja kreće u novembru decembru i traje do maja meseca.
Pored kulena, Vojnovići proizvode poznatu sremsku kobasicu i slaninu, zlatni su pobednici čuvene Slaninijade u Kačarevu, i apsolutni pobednici na prestižnom Novosadskom Sajmu i Sremskoj kulenijadi u Erdeviku.
Ovaj proizvođač je zaokružio ceo lanac proizvodnje, od polja do stola, ima sopstvenu farmu, proizvodi kvalitetnu stočnu hranu i gotove mesne proizvode.
Poljoprivredno gazdinstvo Vojnović, dobitnik je priznanja Etnobrend godine za „Sremski kulen Vojnović“
Trivuk doo Zemun
Pršuta Trivuk Robni brend u grupi Meso i proizvodi od mesa
Kvalitet po svaku cenu osnovni je slogan kompanije Trivuk iz Zemuna. U asortimanu suvomesnatih proizvoda primarno mesto svakako pripada „Pršuti Trivuk“, artiklu premijum kvaliteta koji se sprema na tradicionalni način. Proces sušenja i zrenja traje i po nekoliko meseci, a na tržištu se može naći ceo pršut ili u vakumiranim komadima, kao i narezan u manjim pakovanjima, kako bi bio dostupan širem krugu potrošača.
Osim svinjske, Trivuk proizvodi i goveđu pršutu, kao i širok asortiman drugih proizvoda.
Ovo preduzeće nastavlja tradiciju firme VUK trejd iz Knina koja je prestala sa radom završetkom rata u Hrvatskoj.
Nagradu Etnobrend godine u grupi Meso i proizvodi od mesa dobila je „pršuta Trivuk“, preduzeća Trivuk iz Zemuna.
Poljoprivredno gazdinstvo Kajzer,
Velika MoštanicaVoćne rolnice bez šećera- „samo voće“ Robni brend u grupi Prarada voća i povrća
Zavičaj voćnih rolnica bez šećera je Rusija, poznate su još od 14 veka, a u Srbiju su ih, pre četiri godine, donele dve Ruskinje, Jevgenija Kajzer i Tatjana Orlova. To je stari voćni slatkiš bez dodataka i aditiva, koji se kod nas proizvodi pod brendom SAMO VOĆE. Za pripremu se koriste gotovo sve vrste voća sa naših prostora – jabuke, kruške, šljive, maline, kupine, grožđe, dinje, kajsije, smokve, jagode. Veoma su korisne za sve koji vode računa o zdravoj ishrani.
Robni brend u grupi prerada voća i povrća, pripao je voćnim rolnicama bez šećera SAMO VOĆE, Poljoprivredno gazdinstvo Kajzer, Velika Moštanica
Restoran Stara Hercegovina Beograd
Najbolji restoran nacionalne kuhinje Korporativni brend u grupi Ugostiteljstvo
Restoran Stara Hercegovina nalazi se na Dorćolu, u starom objektu iz 19 veka, pa sve to predstavlja tradiciju utkanu u ovaj ugostiteljski objekat i njegov jelovnik. Stara Hercegovina u starom etno objektu, gostima pruža prijatno opuštanje, uz kvalitetna vina manastira Tvrdoš, domaće rakije, stara srpska jela, kao što su Raštan sa suvim i svinjskim mesom, ćevapi i kobasice od junećeg mesa, dimljena rebarca na žaru, krompir na bilećki način, nezaobilazni roštilj, sir iz mješine, sir iz mjeha i ulja.
„Ljubav prema dobrom jelu je jedino osećanje koje čoveka nikada ne popušta, i to je razlog što naš restoran dobro radi i uvek ima redovne goste“, kaže direktor Željko Ratković.
Restoran Stara Hercegovina dobila je nagradu Etnobrend godine za Korporativni brend u grupi Ugostiteljstvo, kao Najbolji restoran nacionalne kuhinje.
Poljoprivredna zadruga Zlatni ram 031
Dobrače, Arilje Med i pčelinji proizvodi Korporativni brend
Dobrače se nalaze u opštini Arilje, okružene sa nekoliko visokih brda, čiji vrhovi su na oko 1000 metara nadmorske visine. Sa tih brda pruža se fantastičan vidik sve do Povlena, Rudnika, Golije, Zlatara i Zlatibora. U ovom predivnom ambijentu mladi ljudi su formirali zadrugu Zlatni ram 031, koja se ističe po kvalitetu svojih proizvoda. Na ovim proplancima miriše bilje, koje je po mnogo čemu specifično i idealno za bogatu pčelinju pašu. Korporativni brend dodeljujemo za med i pčelinje proizvode Poljoprivrednoj zadruzi Zlatni ram 031 iz Dobrače.
8.Zemljoradnička zadruga Meli
Grezna, Knjaževac Proizvodi od lekovitog biljaKorporativni brend
Grezna je naselje u opštini Knjaževac, čiji meštani se mahom bave voćarstvom, ali i proizvodnjom lekovitog bilja. Mladi još uvek ostaju u ovom selu, a da slika bude lepša tu je i Zemljoradnička zadruga Meli, koja uzgaja matičnjak, smilje, miloduh, lavandu, komorač, kamilicu, vranilovu travu, rtanjski čaj. Njihov moto je: S ljubavlju posejano, gajeno, ubrano, destilovano na istoku Srbije. Od lekovitog bilja destiluju eterična ulja vrhunskog kvaliteta i proizvode prirodne proizvode. Oni su dobitnik nagrade Korporativni brend za proizvode od lekovitog bilja.
Zemljoradnička zadruga Pomona
Kladušnica, Kladovo Rakija od šljive Robni brend u grupi Rakije i alkoholna pića
Pomona je boginja plodnosti drveća, a Zemljoradnička zadruga Pomona iz Kladušnice je opravdala svoj naziv kvalitetom prirodnih proizvoda od voća. Kladušnica se nalazi u opštini Kladovo, gde je ova zadruga poznata po svojim plantažama, ali i kvalitetu sokova, džemova i rakije. Zadrugarstvo je pomoglo ovim poljoprivrednicima da naprave svoj brend, a postali su deo Komore za razvoj socijalnog preduzetništva i društveno odgovornog poslovanja. Za proizvodnju rakije od šljive, ovoj zadruzi je pripala nagrada Robni brend u grupi Rakije i alkoholna pića.
10.Poljoprivredno turistička zadruga Etno selo Stara Planina
Kalna, Knjaževac Seoski turizam i očuvanje tradicije Korporativni brend
Kalna je živopisno mesto u podnožju Stare Planine u opštini Knjaževac, gde se nalazi jedinstveno selo koje nas vodi na putovanje kroz vreme i pruža iskustvo autentičnog seoskog života. Smešteno u prelepom planinskom okruženju, Etno selo Stara Planina je pravi raj za ljubitelje prirode, tradicije i vrhunske gostoljubivosti. Posetiocima pruža nezaboravno iskustvo koje spaja tradicionalnu arhitekturu, domaću kuhinju i bogatu kulturu ovog regiona. Etno selo Stara je dobitnik Korporativnog brenda u grupi Seoski turizam i očuvanje tradicije.
PR Stepanov Banatsko novo selo
Hladno ceđena ulja Robni brend u grupi Prerada žitarica i uljarica
Poljoprivredno gazdinstvo porodice Stepanov nalazi se na severu Banata, u Kikindi. Ponosno nastavljajući vekovnu porodičnu tradiciju povrtarske i voćarske proizvodnje, plodove sa svojih njiva i voćnjaka već više od dvadeset godina plasiraju i u formi hladno ceđenih ulja, brašna i putera.Kada su započeli proizvodnju hladno ceđenog ulja bundeve, suncokreta, lešnika i kajsije, krenuli su na put vraćanja tradicionalnim, prirodnim proizvodima, karakterističnim za Banat. Sada kvalitet prepoznaju i potrošači, a ovom prilikom dobitnici su Robnog brenda u grupi Prerada žitarica i uljarica za hladno ceđena ulja.
Poljoprivredna zadruga Darovi Rtnja Boljevac
Rtanjski etno proizvodi Korporativni brend
Opština Boljevac se nalazi u istočnoj srbiji na padinama Rtnja i poznata je po izuzetnim turističkim potencijalima. Tradicionalni Vidovdanski uspon na Rtanj, jedan je od najlepših noćnih uspona, i okuplja na stotine planinara i rekreativaca iz cele Srbije. Poznati rtanjski čaj dolazi baš sa ovih prostora, a svake godine tradicionalno se održava i manifestacija pod nazivom Berba rtanjskog čaja.Inicijativu za osnivanje zadruge pokrenuo je investitor turističkog kompleksa „Ramonda“ u naselju Rtanj, kako bi autentični proizvodi od mleka, voća, povrća, meda, bili deo ekskluzivne ponude hotela. Ova zadruga je dobitnik Korporativnog brenda Rtanjski etno proizvodi.
Poljoprivredna zadruga Vlasina fruit Vlasotince
Proizvodi od šumskih plodova Korporativni brend
Vlasotince se nalazi u jugoistočnoj Srbiji i prostire na području donjeg i srednjeg sliva reke Vlasine i na obroncima Suve planine.Poljoprivredna zadruga „Vlasina fruit“ iz Vlasotinca osnovana je pre trigodine, a osnivači su petorica iskusnih proizvođača jagodičastog voća. Zadruga je ostvarila promet zamrznutog voća u respektibilnim količinama.Zadrugari imaju registrovana poljoprivredna gazdinstva i značajno iskustvo u primarnoj proizvodnji jagodičastog voća sa dominirajućim sortama jagode, maline, kupine. Dobitnik je Korporativnog brenda za proizvode od šumskih plodova.