TOP 10 PREPORUKA VEŠTAČKE INTELIGENCIJE KAKO DA UNAPREDITE POSAO

Za nešto više od godinu dana od pojave prvog ChatGPT četa odnosno interaktivne komunikacije sa veštačkom inteligencijom, ova vrsta upotrebe znanja sa interneta razvija se munjevitom brzinom i pronalazi mesto u gotovo svim sferama ljudskog života. Sve više ljudi oslanja se na  ChatGPT kako bi, ne samo saznali za njih važne informacije, već i kako bi isplanirali putovanje ili unapredili sopstveni biznis. Veštačka inteligencija je vrlo korisno oruđe ukoliko se pametno koristi i može se primeniti u gotrovo svim oblastima pa i u poljoprivredi. Posebno je interesantan način na koji se veštačka inteligencija može iskoristiti u etno turizmu za unapređenje ove vrste posla. Naime, proučavajući navike turista veštačka inteligencija je napravila top 10 preporuka koje vrste putovanja će biti dominantne u 2024. godini kad je u pitanju etno turizam.

Preporuke i saveti

Boravak u prirodi postao je prioritet broj jedna većine turista u svetu, a sve više i u Srbiji. Ekspanzija etno turizma u našoj zemlji koja je započeta 2020. izbijanjem pandemije korone nastavlja uzlaznu putanju. Posebno zanimljiv je vikend turizam kada sve više ljudi koristi priliku da barem na dva do tri dana pobegne iz užurbanosti grada kako bi se odmorili i prikupili energiju za naredni radni period. Na cenu su imanja na planini jer pružaju osim čistog vazduha i prelepih pejzaža i uživanje u lokalnoj, zdravoj hrani. Potražnja ne jenjava ni za vojvođanskim salašima pre svega zbog njihove blizine, tu su i seoska imanja u prelepoj Šumadiji, na zapadu, istoku ili jugu naše zemlje. Suštinski svaki deo Srbije ima šta da ponudi gostima koji su, ruke na srce postali sve izbieljiviji pa osim dobrog i udobnog smeštaja, kvalitetne hrane traže i druge zanimljivosti kojima će upotpuniti svoj boravak na selu.

Da biste unapredili poslovanje na svom etno gazdinstvu, a samim tim i više zaradili, nekad su dovoljne samo smernice u kom pravcu treba razmišljati i šta je to što možete da ponudite gostima a što drugi nemaju.  Pa da vidimo šta što veštačka inteligencija navodi kao trendove u etno turizmu za 2024. godinu i kako to možete da primenite u svom konkretnom slučaju.

Mamac za ekoturiste

Turisti postaju sve svesniji uticaja putovanja na životnu sredinu. Pretrage na internetu za izraz „održivo putovanje“ povećale su se za 226 odsto u poslednjih 5 godina. Kao rezultat toga, agencije su se fokusirale na takozvane ekoturističke pakete. Šta to znači? Ako živite na nekoj od brojnih srpskih planina koje svojom lepotom i čistoćom osvajaju svet eto prilike da svoje domaćinstvo pretvorite u mamac za ekoturiste. Neophodno je da smeštaj gostiju ali i samo imanje budu besprekorno čisti. Potrudite se da svojim delovanjem ne narušavate prirodni sklad. Ubacite u smeštaj kante za reciklažu otpada koje strani turisti koriste već godinama i već šaljete poruku da vodite računa o svom okruženju. Ulaganja su minimalna a dobit može biti višestruka.

Vinske ture

Sve velike svetske vinske regije već decnijama osim od prodaje vina odlične pare zarađuju i na turistima koji dolaze u obilazak njihovih vinograda i vinarija. Ovakve vinske ture su sve popularnije i u našoj zemlji. Na koji način ćete ih organizovati zavisi od vaših mogućnosti i smaštajnih kapaciteta. Možete da ponudite višednevni boravak u blizni vinograda ili samo turu obilaska vinograda i vinarije uz obavezne zanimljive detalje vezana za taj vinski kraj. Potrudite se da turistima obezbedite simbolične poklone, recimo, male flašice vašeg vina. Svako voli da dobije poklon jer se na taj način oseća važnim i poštovanim. Ukoliko nemate vinograd ali se vaše gazdinstvo nalazi u blizini neke vinarije dogovorite se sa gazdom oko obilazaka jer će korist imati i on i vi.

Api turizam

I ova vrsta turizma je u ekspanziji u Srbiji. Ovo je prava prilika za pčelare da dopune svoj budžet na ovaj način, a uz to će verovatno i dodatno zaraditi od prodaje meda na kućnom pragu. Obezbedite gostu, ako to želi, da vam vam pomogne oko košnica, vrcanja meda i svega onoga što inače radite u svom pčelinjaku. Sam boravak u blizni košnica je izuzetno zdrav zbog čega je sve više api turista. Poznatiji apicentri su u  Smederevskoj Palanci i na Fruškoj Gori, kod Prijedora i Gornjeg Milanovca.

Gastro turizam

Nedavni podaci brojnih svetskih turističkih organizacija su pokazali da je broj gastro turista porastao za 80 odsto za poslednje dve godine. Sve više ljudi iz celog sveta želi da dođe u, za njih nepoznate i neistražene krajeve, i da uživaju u lokalnim spcijalitetima. Još jedna prednost Srbije je što ima bogatu gastronomsku ponudu a svaki kraj naše zemlje ima neki svoj poseban specijalitet koji može da ponudi turistima. Na ovaj način pomažete i lokalne proizvođače hrane, a svoje goste ako to žele možete i naučiti kako da pripremaju neki specijalitet kao što je gibavanica, pita savijača, kačamak…

Gostoljubivost

Srpski domaćini su nadaleko poznati po svojoj gostoljubivosti koja je jedan od pet najvažažnijih činilaca zbog čega se turisti ponovo vraćaju na istu destinaciju. Možda vam nije lako kad vam nepoznati ljudi stalno paradiraju kroz kući, ali se samo pristetite koliko novca će vam ostaviti i eto razloza za osmeh i lepu reč. Zahtevi gosta su za vas zakon ukoliko želite da se ozbiljno bavite etno turizmom i od toga lepo živite.

Istorijske znamenitosti

Pored lepe prirode Srbija je poznata po brojnim istorijskim znamenitosti i starim manastirima. Iskoristite to kako biste privukli goste da dođu na vaše imanje. Legende tog kraja koje su manje poznate biće sjajan način da dodatno zainteresujete turiste da dođu baš kod vas.

Kapming i glampig

Svadonevni stres posebno u velikim gradovima je razlog zašto sve više ljudi traži način da se poveže sa prirodom. Nemate smeštajne kapacite ali imate dedinu njivu koja je zarasla u korov. Upravo nju možete pretvoriti u mesto za kapmping ili glamping koji beleži ogroman rast posebno u ruralnim predelima. Važno je da imate minimalne uslove za ovu vrstu turizma. Možda je dedina njiva daleko od puta, nema struju i vodu ali tu manu možete pretvoriti u svoju prednost i ponuditi boravak gostima u netaknutoj prirodi.

Budite autentični

Sve više je na ceni autentičnost odnosno da ponudite gostima ono što nigde drugde ne mogu da iskuse. Vaš svakodnevi posao na poljoprivrednom imanju za vas je možda već postao rutinski, ali za goste posebno iz velikih gradova ume da bude vrlo zanimljiv. Da li će vaša ponuda možda biti da goste, ako to žele, naučite da muzu krave, da čuvaju ovace ili da nauče kako se pravi domaći sir. Sve je to stvar vaših mogućnosti i mašte, ali i ženje da unapredite svoje poslovanje.

Spavanje

Ovo verovatno zvuči malo čudno, ali prema podacima veštačke inteligencije sve je više turista koji žele da pobegnu u prirodu i na selo da bi se naspavali. Čak 75 odsto turista navodi kako ne spavaju preporučenih osam sati dnevno i da im je ova vrsta odmora neophodna. Zbog toga ne čudi što je broj ovakvih turista sve veći, pa čak i sve više luksuznih hotela nude uslugu kvalitetnog spavanja. Zašto ne biste ovo iskoristili za unapređenje sopstvenog posla u etno turizmu. Uložite u kvalitetan krevet, dušek i potrudite se da vaši gosti imaju potreban mir da bi se dobro naspavali kod vas.

Iz ove kategorije

Pročitajte i:

31.01.2024.

Avantura počinje ovde od 22. do 25. februara 2024

11.12.2023.

Odzvonilo prevarantima koji pokušavaju da podvale lažne kopije vrhunskog vina

30.11.2023.

Otvoren Sajam turizma u Novom Sadu

08.11.2023.

14. „Međunarodnom sajmu turizma i seoskog turizma

24.07.2023.

Međunarodni sajam turizma biće priređen u novom terminu

16.05.2023.

Poljoprivreda, turizam i ekologija su razvojni prioriteti gradova i opština

Najčitanije danas

Najčitanije ove nedelje

Najčitanije ovog meseca