Sezona ubiranja ratarskih zrnastih kultura je završena a kombajne treba spremiti za zasluženi odmor.
Pre nego što se krene sa detaljnim čišćenjem , pranjem i podmazivanjem i antikorozivnom zaštitom, potrebno je otkloniti sve neispravnosti na kombajnu zamenom neispravnih delova i sklopova. Ako za popravke nema vremen ili sredstava da se ne bi zaboravilo do iduće sezone , obavezno zapisati sve neispravnosti i kvarove. Kombajn pre pranja treba očistiti spolja i unutra . Za spoljašnje čišćenje je najbolje koristiti kompresor za vazduh ili ručne nošene duvaljke , koje su se prvobitno koristile za skupljanje opalog lišća na otvorenom prostoru.Heder i elevator hedera su pristupačani i lako se očiste ali ih ne treba ostavljati za kasnije.Unutrašnjost kombajna se čisti prvo mehanički a posle kao finiš koristimo komprimovani vazduh. Potrebno je da se odstrane svi biljni osataci i ostale mehaničke nečistoće ( najčešće zemlja posle žetve soje).Posebnu pažnju zahtevaju sabirna ravan , sita i salmotresi na kojima se natalože nečistoće sa zemljom , koje je teško ukloniti bez upotrebe grebača raznih oblika i špakli. Ovaj talog je glavni razlog ubrzane korozije separacionih sklopova kombajna.
Obavezno isprazniti skupljač kamena na ulazu u vršalicu, rešetka podbubnja i bubanj moraju biti čisti . Elevatore povratne mase i čistog zrna isprazniti do kraja , otvaranjem poklopaca spirale i lančastih transportera , tako da u tom prostoru nema zrna . Obavezno pregledati bunker i isprazniti ga .U motornom prostoru i na motoru se skupljaju najsitniji delovi biljne mase i prašina, koje treba oduvati iz tog prostrora i kasnije detaljno oprati motor , hidraulični sistem i sistem dovoda goriva.
Pranje kombajna treba uraditi na predviđenom mestu kako bi zaštitili okolinu od sredstava za pranje i odmašćivanje . Zbrinjavanje ovakvih otpadnih voda se sprovodi po važećim pravilnicima i zakonima o zaštiti životne sredine .Ako za prenje kombajana koristimo urađaje sa toplom vodom pod visokim pritiskom ,vodimo računa da mlazom ne oštetimo osetljive delove motora i kombajna . Pazimo da se otpadna vode ne slivaju u unutrašnjost kombajna .Sve metalne delove sa kojih je zaštitna farba u radu skinuta ,treba premazati sredstvima za antikorozivnu zaštitu. Kada se kombajn osuši , potrebno je podmazati sve mazalice na kombajnu kko bi nova mast izbacila vodu iz kućišta kotrljajnih ležajeva. Kombajni se zbog velikih dimenzija , parkiraju pod nastrešnice koje ih direktno štite od kiše i snega . Kada se kombajn parkira na stalno mesto, podigne sa na klocne kako bi se pneumatici rasteretili a pritiska u njima se samnji za jednu trćinu. Ako kombajn ima motor sa vodenim hlađenjem , rashladnu tečnost treba sasvim ispustiti iz sistema hlađenja a posebno paziti da se isprazni kućište vodene pumpe kratkim pokretanjem motora bez starta. Akumulator ( bateriju) treba skinuti sa kombajna , dopuniti da maksimalnog kapaciteta i odložiti u magacin. Povremeno ga dopuniti jer se stajanjem prazni.Remene demontirati , odmastiti po potrebi i okačiti ispravljene u punoj dužini. Lance demontirati , oprati čistim gorivom od naslaga masti i prašine, ocediti i podmazati čistim uljem .