Agrar Gajić, je malo porodično poljoprivredno gazdinstvo smešteno u Divcima, kod Valjeva.
“Počeli smo 2016. kao kooperanti Agriser-a (Fererro Srbija), a od 2023. godine smo odlučili da deo našeg kvalitetnog lešnika ponudimo direktno našim kupcima. Naša avantura počinje na površini od oko 3 hektara, gde mi, uz pomoć naše tri kćerke, sa posebnom pažnjom uzgajamo italijanske tonda sorte lešnika, uključujući romanu, noccione i giffoni, počinje priču Radmila Gajić i dodaje:
“Nismo samo proizvođači, mi smo porodica koja svaki svoj proizvod lično testira i pokušava dati lični pečat. Svi naši proizvodi su limitirane serije (ne koristimo tuđi lešnik, samo 100% naš lešnik), stvoreni sa pažnjom i predanošću. Trudimo se da naša pakovanja budu održiva, bez plastike, čuvajući našu planetu za buduće generacije. Kada poručite proizvode od nas, možete očekivati brzu isporuku. U cilju očuvanja svežine proizvoda, svaki proizvod se sprema za isporuku u roku od 48 sati od trenutka vaše narudžbine. Naša strast prema lešniku se ogleda u pažljivom ručnom biranju jezgra koje koristimo u svim našim proizvodima. Svako jezgro je odabrano sa ljubavlju i brižljivošću.
Od teškog rada do slatkog ukusa
Proizvodnja lešnika nije nimalo laka. „Imamo tri i po hektara, i to je izuzetno zahtevno. Velika ulaganja, mnogo posla i još više strpljenja,“ priča Radmila. „Sve radimo sami – od sadnje i berbe do prerade. Imamo mašine, ali ljudski rad je nezamenjiv.“
U malom pogonu na farmi nastaju proizvodi koji su brzo osvojili kupce: puter od lešnika, puter s medom i cimetom, bela krema s organskim kokosovim šećerom, kakaom i proteinom, pa i kombinacije s drugim orašastim plodovima. Sve je, kaže, nastalo „iz srca i kuhinje“.
„Naša prva ideja bio je klasični puter od lešnika. Onda smo počeli da eksperimentišemo – med, cimet, kokos, kakao… I rodile su se nove verzije“, objašnjava Radmila s osmehom.
Njihovi proizvodi se prodaju u staklenkama od 210 grama, na lokalnim bazarima i preko interneta. „Kupci reaguju divno. Ljudi prepoznaju kvalitet, žele da znaju šta jedu, i vraćaju se. To nam je najveća nagrada,“ kaže Radmila.
Iako je ove godine otkupna cena lešnika bolja, Gajići se više ne vraćaju starom modelu poslovanja. „Sad kada smo stvorili brend, nema smisla vraćati se na prodaju sirovina. Sada imamo nešto svoje, autentično. To ne bih menjala ni za šta“, kaže odlučno.
Između redova lešnika, u tišini polja, vidi se budućnost malih proizvođača u Srbiji – onih koji su spremni da rizikuju, rade i stvaraju. Porodica Gajić dokaz je da se i iz malog gazdinstva može roditi brend, ako ima dovoljno truda, vere i ideja.
„Nije lako, ali vredi,“ završava Radmila. „Na kraju dana, kad znaš da ljudi jedu nešto što si sam stvorio, to je najveća satisfakcija.“