Globalni Kongres bobičastog voća u organizaciji Fruitnet-a, održan je u Roterdamu od 19. do 21. marta 2018. godine. Ovaj svetski značajan skup, ponudio je preko 40 predavanja koje su na različitim lokacijama u okviru Svetskog trgovinskog centra u Roterdamu održali svestki eksperti u ovoj oblasti. Na kongresu se govorilo o svetskim tredovima, glavnim izazovima koji se nalaze pred industrijom proizvodnje i trgovine bobičastog voća, kao i povećanju potrošnje ovog voća kroz propagiranja značaja konzumiranja svežeg voća. Takođe organizovane su i tri studijske ture, a na Kongresu je bilo blizu 500 delegata iz 41 zemlje sveta.
Primetan je globalni rast proizvodnje bobičastog voća u proteklih 20 godina, i predviđa se rastući trend i u nekoliko narednih godina na svetskom nivou. Kada je u pitanju proizvodnja malina i kupina, u Srbiji se proizvode 8% od ukupne svetske proizvodnje, koja je u 2017. godini iznosila 1 197 078 t, što Srbiju čini 5. zemljom u svetu po proizvodnji malina i kupina. Paralelno sa rastom proizvodnje, raste i izvoz ovog voća koji je zahvaljujući dobroj logistici postao globalan. U prošloj godini najveće zemlje uvoznice malina i kupina su USA, Kanada, Nemačka, Velika Britanija i Francuska.
U protekloj godini u svetu je ukupno proizvedeno 1,7 milona tona borovnica, što je čak 2,5 puta više nego 2000. godine. Predviđa se da će do 2020. godine proizvodnja borovnica na svetskom nivou porasti na 2 miliona tona.
Predviđa se i rast potrošnje bobičastog voća u svetu, posebno u razvijenim zemljama gde se značajna sredstva ulažu u promociju konzumiranja zdravih grickalica kao što su sveže borovnice, maline, kupine, jagode na nacionalnom nivou. U narednom periodu najveći rast potrošnje se očekuje u Aziji.
Na Kongresu su predstavljene i nove sorte bobičastog voća kao i prateća procesna industrija i nove vrste pakovanja.
Ono je važno istaći je da se Srbija sve više pominje na svetskoj scen, i kao značajan izvor kvalitetnog bobičastog voća. Ono što nam nedostaje, da bi smo izradili dobar imidž u svetu jeste organizovan nastup na stranim tržištima, kao i nacionalno udruženje proizvođača bobičastog voća kao što su na primer Čileanski Komitet za bobičavo voće koji je svojim aktivnostima napravio svetski brend od čileanskih borovnica, ili nacionalna organizacija British Summer Fruits iz Velike Britanije, koja značajno doprinosi povećanju potrošnje svežeg bobičastog voća u Velikoj Britaniji.