Svakog dana možemo da pročitamo u medijima o značaju zdrave hrane i hrane uopšte. Govori se o narastajućem broju stanovnika na zemljinoj kugli a u Srbiji i zemljama u okruženju nikad manje stanovnika.
No ovu temu ćemo obraditi u nekoj drugoj kolumni.
Živimo u vreme velikih Geopolitičkih i Agroklimatskih promena. Naši proizvođači voća i povrća ne znaju ko je kupac njihovih proizvoda. Hoće li se Veliki Ruski Car smilovati i poslati MAGNIT po paradajz, kupus i krastavac u Srbiju?
Hoće li naslednik Otomanske imperije biti glavni snabdevač Velike Rusije ili će se opet zameriti i zahladniti odnose?
Dok se veliki ne odluče, mi i dalje sejemo i sadnimo a prodavca čekamo ili tražimo na lokalnim pijacama i kvantašima.
A ko nam je kriv? Odmah upiremo prstom na državu. Ne bih se složio sa time, evo gospodo ili drugovi poljoprivrednici, 6. Februara počinje sajam Fruitlogistica u Berlinu. Sajam na 20ha sa prodavcima i kupcima vaše robe! Udružite se, posetite sajam i uverite se da svaka roba ima kupca.
Ali, uvek ima neko ali. Za takve pregovore morate da imate kvantitet i da garantujete za kvalitet. Dakle, ako ste mali proizvođač, treba vam udruženje, Klaster ili odavno omražena reč –Zadruga.
Sahranili smo Zaharija Trnavčevića pre dve godine i već zaboravili na njega! A on je ceo svoj život posvetio promovisanju i značaju udruživanja! Ma kakvo ime taj oblik nosio.
U Srbiji ortakluk nikada nije uspeo i posvađao je i rođene Kumove ali, sve to moramo da prevaziđemo ako hoćemo da naš proizvod izađe iz zemlje i donese preko potreban novac.
Dragi proizvođači, nalazimo se pred novom sezonom. Okrenite stvari naopačke. Odlučite prvo ko je vaš kupac i kakve proizvode traži, kakav ukus paradajza, koju dužinu ili težinu paprike.
Znate vi dobro da prevrćete zemlju, napravite dobar plan za ovu godinu i Napred.
Mi smo tu da Vam pomognemo.
Superior tim