Na Beogradskom sajmu najavljen je iščekivani 43. Međunarodni sajam turizma, najznačajnija turistička manifestacija u zemlji i regionu jugoistočne Evrope. Posle jednogodišnje pauze, Sajam turizma biće održan od 24. do 27. marta 2022. god. i biće usmeren ka oporavku i obnovi turističkog ambijenta, kao i promociju trendova i inovacija koje će oblikovati budućnost turističke industrije.
Uz prateće manifestacije, 17. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA i 12. Međunarodni sajam vina BEOWINE, sa sajmom će krenuti talas nove energije, a kroz uspostavljanje kontakata i umrežavanje svih učesnika, trasiraće se pravac ostvarivanja boljih poslovnih rezultata.
Slogan ovogodišnjeg sajma „Između planina i mora“ poziva ljubitelje putovanja da prema svojim afinitetima, iz bogate sajamske ponude, odaberu između tradicionalno aktuelnih morskih destinacija ili planinskog turizma i aktivnih tura.
Ekskluzivne sajamske cene, first minute ponude i paketi sa mnoštvom pogodnosti ovu manifestaciju čine omiljenom kod posetilaca, jer imaju priliku da izaberu putovanja prema svojim afinitetima: porodična putovanja, putovanja za mlade, daleke destinacije, city break…
Zemlje koje su do sada potvrdile svoje učešće su Grčka, Turska, Crna Gora, Egipat, Bugarska, Rusija, Severna Makedonija, Tunis, Rumunija, Mađarska i Slovačka, a prvi put na sajmu nastupa Malezija sa svojom bogatom turističkom ponudom.
Govoreći na konferenciji za medije, Jelena Milenković Orlić, v.d. pomoćnika ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije izrazila je zadovoljstvo što se ova manifestacija 43. put održava na Beogradskom sajmu i istakla da su sajmovi najvažniji turistički doživljaj na kome se, radi razmene iskustava, znanja i ponuda, okupljaju svi sektori turizma.
“Vlada Republike Srbije i resorno ministarstvo opredelilo su 5,4 milijarde dinara turističkoj i ugostiteljskoj privredi u 2021.godini i očekuju se rezultati. Turizam je pokazao adaptibilnost na promene koje su se desile, a srpski turizam se oporavlja i iznad je proseka na svetskom nivou. Za potpuni oporavak turizma posle pandemije potrebno je definisanje novih mehanizama, jer su se promenile okolnosti kako živimo, radimo, putujemo. Potreban je turizam za novo vreme”.
Milenković Orlić najavila je da je cilj ministarstva u narednoj godini i razvoj ruralnog turizma u zemlji, kao i promocija gastronomije, i dodala da će se te težnje manifestovati na predstojećim turističkim događajima.
„Sajam turizma u Beogradu je najveći događaj u ovom domenu u regionu i Malezija prvi put učestvuje na njemu. Velika su očekivanja od predstavljanja Malezije na ovoj sajamskoj platformi, a sa promocijom malezijskih destinacija nastaviće se i u budućnosti“, poručio je Tarmizi.
O poslovnim aktivnostima tokom Sajma turizma i još dva sajma koja će se paralelno odvijati, govorio je Dragan Zečević, koordinator projekta Sajma turizma.