Benefiti koje donose savremena poljoprivredna mehanizacija i nove tehnologije

Smanjenje troškova proizvodnje, povećanje prinosa, ušteda vremena i energije – ovo su samo neki od benefita koje donose savremena poljoprivredna mehanizacija i nove tehnologije. Istraživali smo kome su namenjeni ovi proizvodi, ko su njihovi kupci i na koji način oni mogu da obezbede dovoljno sredstava za kupovinu prilično skupe mehanizacije.

Kompanija KITE DOO čiji brend je Johan Deere, kaže da je sada prilika da se poljoprivrednicima da znak nade, da za sledeću godinu zajedno sa fondovima, nacionalnim merama i međunarodnim subvencijama, nudi određene pogodnosti.

-U oblasti precizne poljoprivrede želimo da pokažemo određenu dozu društvene odgovornosti i da promovišemo nove tehnologije. Mladi poljoprivrednici su u tome lideri i za nas najvažniji. Za nas zadovoljan kupac je onaj kupac koji je lojalan brendu, koji veruje svom dileru i zajedno sa njim planira budućnost, kaže Đorđe Mišković izvršni direktor KITE DOO.

Više puta smo analizirali sve faktore na koje nemamo uticaja i one na koje delimično imamo uticaja. Nastavlja se paradoks da troškovi i cene rastu, a uprkos tome raste i tražnja. Suština problema je energetska kriza i nadamo se da će smanjenjem tenzija i geopolitičkih problema i ovo tržište postati stabilno. Naš brend John Deere ove godine beleži rekordnu prodaju. Do kraja oktobra prodali smo više od 200 traktora i verujemo da će ih do kraja godine biti za 30 više, Dodaje Mišković.

Kompanija Agrotech iz Trešnjevca u svom vlasništvu ima fabriku u Novom Bečeju za izradu priključnih mašna. Reč je mašinama proizvedenim po starom principu na koje su se ljudi navikli, ali osavremenjenim i sa unetim inovacijama za mlade poljoprivrednike.

– Na prvom mestu moram da izdvojim austrijsku firmu Steyr koja proizvodi traktore od 55 do 300 KS sa navigacionim sistemima, isobusom, raznim softverima koji prate rad traktora… Sve ovo mladim poljoprivrednicima olakšava rad, a zatim smanjuje i potrošnju goriva. Savremene priključne mašine omogućavaju smanjeni broj prohoda, kraće vreme rada. Iskustvo pokazuje da savremena tehnologija ne ide rame uz rame sa starijim poljoprivrednicima ali tu su mladi koji sve prate i razumeju. Upravo zbog toga su oni kupci naših savremenih mašina i tehnologija, poručuje menadžer prodaje u ovoj kompaniji, Milan Doroslovac.

Aleksandar Švonja, zamenik generalnog direktora Agropanonka MTZ Finke kaže da je generalni problem sa kojim se sučava ceo svet, pa i mi u Srbiji napuštanje sela od strane mladih.

Bitno je da pokušamo sve što možemo da se ova pojava zaustavi. Država je to u poslednjih nekoliko godina prepoznala i stavlja akcenat na mlade poljoprivrednike što se radi i u drugim zemljama. Tu mislim na različite subvencije, pogodnosti za ljude mlađe od 40 godina. Kada se rade takvi programi oni zaista trebaju da pomognu mladima da ostanu na selu, a ne da mlad čovek kupi neku mašinu, a onda je u stvarnosti koristi neko stariji. Ovo važi i za sve ostale konkurse. To je po meni osnovni zadatak jer u suprotnom poljoprivrede neće ni biti, poručuje Švonja.

 

Iz ove kategorije

Pročitajte i

Čajevi za kvalitetniji život

Najčitanije danas

Najčitanije ove nedelje

Najčitanije ovog meseca