Zadruga AlmaRosa i brend Suština – šta te dotiče, to te se tiče

U podnožju Fruške gore, u okviru treće zone zaštite Nacionalnog parka, nastaju potpuno prirodni i inovativni proizvodi od samoniklog šipurka i muskatne tikve. Poljoprivredna zadruga „AlmaRosa“, sa sedištem u Sremskim Karlovcima, već četiri godine uspešno razvija brend „Suština“, koji objedinjuje zdravu hranu, savremenu tehnologiju i duboku vezu s prirodom.

– Naš osnovni proizvod je prah od ceocnog ploda divljeg šipurka, koji liofilizujemo, odnosno sušimo na niskim temperaturama kako bismo zadržali sva njegova hranljiva svojstva, objašnjava Barbara Nikolić, jedna od osnivačica zadruge i predsednica Skupštine.

Pored šipurka, isti proces primenjuju i na muskatnoj tikvi koju uzgajaju na svojoj parceli na Fruškoj gori. Rezultat su prahovi izuzetnih nutritivnih vrednosti, ali i prelivi i namazi, koji se proizvode bez dodavanja šećera, glutena i drugih aditiva.

– Naš cilj je bio da stvorimo proizvode koji su u potpunosti prirodni, dugog roka trajanja, a pogodni za svakodnevnu upotrebu – u jogurtu, smutijima, salatama ili jednostavno uz kašičicu meda kao imunobuster.

Zadruga prodaje proizvode uglavnom preko interneta, putem svog sajta, ali imaju i saradnju sa prodavnicama zdrave hrane i biošpajzima, uglavnom u Beogradu. Kako ističu, sve više kupaca dolazi svesno, tražeći zdravu i funkcionalnu hranu.

– Šipurak je posebno tražen kod žena koje imaju probleme sa osteoporozom ili zglobovima, dok je muskatna tikva, bogata cinkom, prepoznata kao korisna za zdravlje muškaraca. Naši kupci su ljudi koji vode računa o ishrani i zdravom načinu života.

Brend „Suština“ osmišljen je kao odraz lične i profesionalne transformacije njegovih osnivača, koji su kroz povratak prirodi pronašli inspiraciju i poslovnu ideju.

– Naša krilatica glasi: „Šta te dotiče, to te se tiće“. Dotakla nas je priroda, dotaklo nas je polje divljeg šipurka, i odatle je sve počelo.

Svi proizvodi imaju ili su u procesu dobijanja organske sertifikacije. Tikva je već zvanično organska, dok se za šipurak završetak procesa očekuje u decembru. Iako je reč o samoniklom bilju sa zaštićene teritorije, zadruga je odlučna da ispuni sve standarde i za domaće i za inostrano tržište.

 

– Za sada još uvek ulažemo dosta, ali težimo održivosti i razvoju. Radimo na povezivanju sa evropskim fondovima, planiramo mehanizaciju, a prvi upiti za izvoz već su stigli, otkriva Nikolić.

Inovativnost, istrajnost i povratak suštini – to su temelji na kojima „AlmaRosa“ gradi svoju budućnost, korak po korak, u skladu sa prirodom i zahtevima savremenog tržišta.

Postoji li neka anegdota u vezi proizvodnje? Možete je podeliti sa čitaocima.

U suštini, sve je ovo jedna velika „anegdota“ u koju je retko ko od ljudi oko nas verovao. Ostalo je istorija.

Da li imate neki savet za početnike koji se bave istim poslom?

Ako vam je motivacija razvoj klasičnog biznisa, nemojte ulaziti u ovu avanturu.

Šta je najvažnije da zna neko ko se bavi proizvodnjom i preradom voća i povrća?

Vrhunsko poznavanje prirodnih ciklusa, proizvodnih procesa i biti spreman na reviziju svakog sledećeg isplaniranog koraka. Mi se bavimo organskom proizvodnjom i divljim biljem… velike su razlike u odnosu na klasično, konvencionalno gajenje koje se može bolje kontrolisati i gde je uticaj čoveka veći.

Iz ove kategorije

Pročitajte i

Najčitanije danas

Najčitanije ove nedelje

Najčitanije ovog meseca

Reklamni prostor