Završen najuspešniji događaj u regionu

Međunarodnog beogradskog sajma turizma završeno je u fantastičnoj atmosferi, u maniru najuspešnijeg i najvećeg turističkog događaja u regionu.

Uz prateće manifestacije: 11. Međunarodni sajam vina BeoWine, 16. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECAOPREMA i 16. Sajam suvenira “Vidi Srbiju“, događaj je pružio najbolji pregled trendova i kretanja u turističkoj privredi, i otvorio nove perspektive u razvoju ove sfere biznisa.

Sajam sa dugom tradicijom, regionalnim ugledom i poverenjem učesnika i posetilaca, pokazao je zašto je jedna od najuspešnijih manifestacija Beogradskog sajma i zaštitini znak grada Beograda.

I ove godine, uz visok organizacioni i profesionalni nivo, sajam je privukao još veći broj izlagača, poslovnih posetilaca iz svih krajeva sveta i najšire publike i ljubitelja putovanja.

Pod sloganom „Put pod noge“ u halama Beogradskog sajma, turističku ponudu i smeštajne kapacitete, kulturu i običaje, vina i specijalitete, predstavilo je više od 700 direktnih izlagača i suizlagača iz 40 zemalja. Zajedno sa poslovnim gostima na sajmu su ukupno bile prisutne 44 države. Zajedno, na sve četiri manifestacije, učestvovalo je preko 900 izlagača i 66.784 posetilaca.

Ilustracija: Štand Kosova i Metohije, foto: Svetlana Kovačević
Ilustracija: Štand Kosova i Metohije, foto: Svetlana Kovačević

Prvi put ove godine na Sajmu turizma predstavili su se Slovačka, Dominikanska Republika i Kenija. Gruzija, koja je prvi put izlagala na sajmu vina, održala je i turističku prezentaciju za medije, turističke agencije i važne goste pod naslovom “GEORGIA – TRAVEL DESTINATION”. Predstavnici ove zemlje najavili su još izraženije prisustvo na sledećem sajmu turizma.

Značaj sajma za ekonomiju i privredu Republike Srbije potvrđen je aktivnim učešćem na sajmu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije, Vladinih nadležnih institucija i drugih organizacija.

Ovogodišnji sajam otvorio je potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić porukom da će 2020. Biti godina reformi i novih investicija u turizam Srbije.

Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma bila je Arapska Republika Egipat, a u sajamskom nastupu u hali 1 Beogradskog sajma na velikom štandu zainteresovanim posetiocima predstavili su svoje brojne turističke adute. Srbija i Egipat ovim partnerstvom nastavljaju da unapređuju inače blisku turističku saradnju. Ministarstva turizma dve zemlje imaju sporazum o razumevanju, rade zajednički ekonomski komitet i zajednički poslovni savet, a zaključena su i tri sporazuma o saradnji šest gradova Egipta i Srbije.

Ilustracija: Štand turističke organizacije Raška, foto: Svetlana Kovačević
Ilustracija: Štand turističke organizacije Raška, foto: Svetlana Kovačević

Najznačajnija prošlogodišnja novina na Sajmu turizma, B2B poslovni portal, uveden u saradnji sa poslovnim partnerima Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva, ove godine dobio je na punom značaju u povezivanju učesnika na sajmu sa oko 9000 pregleda profila. Pored portala, ove godine izdvojen je poseban prostor za organizaciju „B2B Meetings“ sastanaka između

poslovnih posetilaca i izlagača, kao i izlagača međusobno. Sastanci su se održavali u specijalnom prostoru u hali 1, a najveći broj sastanaka imali su profesionalni kupci – predstavnici turističkih agencija iz inostranstva, koji su organizovano došli u organizaciji Beogradskog sajma.

Tokom prva dva dana sajma održano je preko 300 sastanaka u „B2B Meetings“, kao i veliki broj sastanaka na štandovima izlagača i u Business Lounge.

Tendencija rasta broja kvalitetne posete je nastavljena, a po rezultatima anketa, kao i na osnovu direktnih razgovora sa izlagačima, ove godine napravljen je značajan pomak i po pitanju poslovne posete, te je poslovnih gostiju bilo iz Sjedinjenih Američkih Država, Gruzije, Libana, Kuvajta, Singapura, Velike Britanije itd.  Srbija, zemlja domaćin Sajma turizma, na sajmu je prestavila sve najbolje i najnovije u srpskom turizmu. Na štandovima u hali 4, uz nastupe turistickih organizacija i gradova, promovisane su znamenitosti, domaći smeštajni kapaciteti, srpska kultura, običaji i suveniri.

Tradicionalno, tokom Sajma turizma Turistička organizacija Srbije (TOS) organizovala je i 16. Sajam suvenira pod nazivom „Vidi Srbiju“ gde su posetioci na 30 izložbenih pultova posetioci mogli da vide i kupe suvenire iz svih regija Srbije.

U cilju unapređenja i promocije svih tipova turizma, Beogradski sajam je ove godine u hali 1A posebno predstavio omladinski turizam, urbani/avanturistički i manifestacioni turizam, koji u svetu značajno učestvuju u ukupnim turističkim kretanjima. Veliku pažnju posetilaca ove hale izazvala je prezentacija uživo viteških borbi u posebno izgrađenom prostoru u organizaciji udruženja Beli orlovi. Ovo udruženje sprema novi srednjevekovni spektakl MASTERS turnir (Vreme kraljeva) HMB sporta, koji će se održati u hali 2 Beogradskog sajma od 2. do 3. maja 2020. godine.

U halama 3 i 3A odvijao se Sajam vina BeoWine, uz učešće preko 130 izlagača iz 14 zemalja. Pored srpskih vina, prvi put su predstavljena vina iz Gruzije, a zatim tradicionalno i vina iz Italije, Nemačke, Francuske, Hrvatske, Slovenije, Bugarske, Severne Makedonije, Crne Gore, Poljske, Austrije, Turske i Bosne i Hercegovine.

U hali 4 po običaju se predstavio domaći turizam – Turistička organizacija Srbije, Turistička organizacija Beograda, turističke organizacije gradova Srbije, strukovna udruženja, planine, banje, jezera, salaši…

Ovogodišnji sajam obeležio je i izuzetno bogat i sadržajan prateći program, uz celodnevna dešavanja, gostovanja renomiranih stručnjaka i predavača. Pregršt interaktivnih sadržaja, prezentacija, promocija, konferencija, degustacija, i ove godine učinio je ovaj veliki sajamski događaj podjednako privlačnim za poslovne posetioce kao i najširu publiku.

Tokom četiri sajamska dana, Beograd je bio turistički centar i grad kosmopolitskog duha, što je uz brojne prateće događaje, promocije, prezentacije i konferencije rezultiralo velikom pažnjom javnosti i predstavnika medija za Sajam turizma, kao i značajnim brojem objava, priloga, intervjua i reportaža sa samog događaja u digitalnim i štampanim medijima.

Akreditovano je oko 1000 novinara iz dvadesetak zemalja.

Beogradski sajam je u cilju promocije događaja i usluga poslao 9 Newslettera (srpski/engleski) i 10 Press informacija (srpski/engleski) na preko 15 hiljada adresa i uspostavio medijska partnerstva sa medijima iz Rusije, Grčke, Hrvatske, Crne Gore, Turske, Nemačke, Rumunije, Azije i Srbije.

 

Iz ove kategorije

Pročitajte i

Čajevi za kvalitetniji život

Najčitanije danas

Najčitanije ove nedelje

Najčitanije ovog meseca