Raška: Gostoprimstvo osvaja turiste

Ilustracija: Štand opštine Raška, foto: Svetlana Kovačević
Ilustracija: Štand opštine Raška, foto: Svetlana Kovačević

Turistička organizacija Raška je sa svojim saradnicima tokom trajanja 42. Međunarodnog sajma turizma u Beogradu (20 – 23. februara) predstavila celokupnu turističku ponudu Opštine Raška.

Po rečima direktora TO, gospodina Radenka Cvetića, osim dominantne turističke atrakcije Kopaonika, u vreme zimske sezone, kojeg je lako promovisati s obzirom na sve ono što ova destinacija nudi, i onoga što je urađeno i od strane turističke organizacije, na objedinjavanju turističkih proizvoda, Skijališta Srbije, na osposobljavanju novih staza i objekata na terenu, hotelijera i restauratera kada su smeštajni kapaciteti, odnosno gastonomska ponuda u pitanju, čime je, unazad četiri – pet godine, podignut nivo kompletne turističke ponude za dve zvezdice.

Jedna od prednosti Kopaonika, po čemu je jedinstven u užem delu Evrope je da iz hotela turisti imaju mogućnost da izađu na stazu i sa staze da se vratitie u skijašnicu.

Gospodin Cvetić dodaje da je Kopaonik neopravdano etiketiran kao „skupa“ destinacija. Međutim, ako se turista odluči za tzv. smeštaj u Vikend naselju Treska, svaki ozbiljniji hotelijer danas ima obezbeđen sopstveni prevoz, pored redovnog prevoza na nivou Vikend naselje. U Vikend, odnosno apartmansko-hotelskom kompleksu na 4-5 km od Ravnog Kopaonika, turisti nisu uopšte sputani, a od žičara i staza Sunčana dolina deli ih samo 2.5km.

Ilustracija: Štand opštine Raška na sajmu turizma.foto: Svetlana Kovačević
Ilustracija: Štand opštine Raška na sajmu turizma.foto: Svetlana Kovačević

Godinama unazad intenzivno je rađeno i na razvoju letnje turističke ponude na Kopaoniku, koji je postao jedna uređena destinacija gde svako može da nađe sijaset odgovarajućih aktivnosti i u letnjem periodu. Istina je da je letnja sezona delimično bila zanemarena usled navika turista, koji su leta rezervisali za morske, a zimi za planinske destinacije. Za razliku od pre trideset i više godina, danas turisti drugačije razmišljaju, a turistički radnici se prestrojavaju. Tako su TO Raška, hotelijeri, restaurateri i drugi subjekti vezani za turističku privredu osmislili ozbiljnu ponudu sposobnu da prvuče zavidan broj turista tokom onih meseci koje daju mogućnost uživanja u prirodnim lepotama na Kopaoniku i NP „Kopaonik“ sa predivnim zaštićenim područjima i zaštićenim vrstama, brojnim dodatnim sadržajima, u koje su uložili i Skijališta Srbije i hotelijeri.

– Ono što TO forsira poslednjih godina i što daje efekte, su kopaoničke manifestacije, „Dani borovnice“ krajem jula i „Dani vrganja“ početkom septembra, sa bogatom ponudom domaćih proizvoda iz Podkopaoničkog kraja. Iako sa tradicijom dužom od 10 godina, poslednje tri godine ove manifestaciju dobile su potporu Ministarstva turizma, i sa većim sredstvima dobile mogućnost organizacije bogatijeg zabavnog programa za decu i odrasle, s obzirom da su gosti u letnje dane uglavnom porodice sa decom. Tu su i sadržaji u podnožju Kopaonika: Jošanička Banja, grad Raška, kulturno-istorijsko nasleđe iz XI, XII i XIII veka, dostupno turistima zahvaljujući organizvanom prevozu, turističkim turama za koje se opredeljuje sve više turista, i koje poslednjih godina daju izuzetne efekte. Ali, i oni koji se opredele da svih sedam dana svog boravka provedu na turističkom Kopaoniku, mogu to učiniti uz šetnje kroz prirodu, turističke ture u pratnji vodiča iz NP „Kopaonik“, ture koje organizuju hotelijeri, ili uz prebogatu gastronomsku ponudu – kaže direktor.

– Važno je istaći ideju TO i opštine Raška, da ponudu Jošaničke Banje proširimo na 365 dana u godini, u čemu smo i uspeli. Osim zdravstvenog, zagovarali smo i rekreativni turizam i mogućnost da se gosti Kopaonika do 17:00 časova, dok rade žice, skijaju, a posle siđu do Jašaničke Banje i uživaju u blagodetima prirodne termomineralne vode. Predstoji nam rad na realizaciji davno prepoznate potrebe turističkih radnika Raške i Republike Srbije, za čega je izrađen projekat izgradnje gondole Kopaonik – Jošanička Banja, ili „župčaste železnice“, nešto što bi trebalo da bude atrakcija, da turista i sam put do odredišta od 15 – 20 minuta provede uživajući u nepreglednoj lepoti kopaoničkih šuma. Kada je u pitanju turistička ponuda Raške i regije imamo šta da ponudimo, samo treba raditi na njenoj promociju, usavršavanju i podizanju nivoa usluge i u smeštajnim kapacitetima i pratećim sadržajima – istakao je gospodin Radenko Cvetić.

Povezano

Iz ove kategorije