Privredna komora Srbije i Nacionalna asocijacija Serbia Organika uz podršku Razvojne agencije Srbije i nemačke organizacije za međunarodnu saradnju GIZ organizovali su učešće 9 kompanija na nacionalnom štandu na najvećem međunarodnom sajmu organskih proizvoda Biofah (Biofach) koji se održao od 13-16. februara 2019. godine u Nirnbergu, Nemačka. Kompanije koje su se prestavile na sajmu Biofah su: „Ecoagri Serbia“ iz Bele Crkve, „Suncokret“ iz Hajdukova, „Drenovac“ iz Arilja, „Zadrugar“ iz Ljubovije, „All Natural Foods“ iz Nove Pazove, „Den Juro Organic“ iz Brusa, „Jovanjica“ iz Beograda, „Mondi Lamex“ iz Kraljeva i „Menex“ iz Kruševca, a prvi put se neka srpska kompanija (All Natural Foods) predstavila i na prataćoj izložbi kozmetičkih proizvoda VIVANESS.
Podršku određenom broju kompanija i izlagača dao je i IPD, institut koji okuplja nemačke kompanije koje uvoze proizvode iz celog sveta. Cilj ove podrške je uspostavljanje saradnje sa potencijalnim partnerima i osnaživanje u što boljem predstavljanju i prodaji.
Biofah je već 30 godina vodeći međunarodni sajam organskih proizvoda, prehrambenih , tekstilnih i kozmetičkih, a nastup Srbije na ovome sajmu Sebia Organika organizuje od 2010. godine.Sajam je sveobuhvatnog sadržaja, pored međunarodne izložbe organskog sektora, to je mesto trgovine i poslovanja, ali i mesto na kojem se kreiraju politike i trendovi u ovome sektoru.
Na ovom sajmu posetioci se mogu upoznati i sa najnovijim tehnologijama proizvodnje, preradnim linijama i raznim novim načinima pakovanja, kao i inputima potrebnim za obavljanje ove proizvodnje, pa je od izuzetne važnosti za sve uključene i zainteresovane za ovaj sektor.Zajedno sa Biofahom, održava se već tradicionalno Vivaness, međunarodni sajam prirodne kozmetike. Sajam se održava pod pokroviteljstvom Međunarodne federacije pokreta organske poljoprivrede (IFOAM) i tokom njega se oblikuju i budući trendovi na organskom tržištu, kao rezultat okupljanja predstavnika iz sfere politike, strukovnih udruženja, nevladinih organizacija, važnih ličnosti iz javnog mnjenja.
Trendovi na ovogodišnjem Biofah-u (Biofach) uključuju vegetarijansku i vegansku ishranu, proteinske proizvode, praktičnost i proizvode bez otpada.Praktični proizvodi i praktično upakovani su sada sastavni deo ponude koju nudi organski segment.Inovativno pakovanje, baš kao i neupakovani koncepti u kategoriji „nula otpada“, je značajna tema i trend u sektoru za koje stručnjaci veruju da će nastaviti da dobija na značaju. Takođe je vidljiv i trend bezglutenskih proizvoda i superhrane-“superfood”.
Ovogodišnji BIOFAH i VIVANESS je okupio rekordnih 3.273 izlagača iz 95 država.Preko 50.000 posetilaca iz 135 zemalja je posetilo ovaj sajam. Skoro 700 novih proizvoda je predstavljeno na BIOFACH Novelti ( Novelty) štandu, a 900 uključujući i nove proizvode predstavljene na VIVANESS-u.
Rekordni podaci o sektoru organske proizvodnje na globalnom nivou
Još jedna rekordna godina za organsku poljoprivredu širom sveta, prema najnovijim globalnim podacima za 2017. godinu publikovanim u 20. izdanju studije o organskoj poljoprivredi širom sveta „The World of Organic Agriculture 2019“ koja je predstavljena pre par dana na sajmu BIOFAH, u Nirnbergu, Nemačka, od strane FIBL (Istraživački Institut za organsku poljoprivredu) i IFOAM (Međunarodna fedreracije pokreta organske poljoprivrede).
Poljoprivredna zemljišta pod organskom proizvodnjom beleže rekord ikada zabeležen, a broj organskih proizvođača i vrednost sektora maloprodaje je takođe nastavio da raste, dostigavši još jedan najviši nivo, kako pokazuju podaci iz 181 zemlje najnovijeg izdanja pomenute studije, što pokazuje nastavak pozitivnog trenda u proteklih nekoliko godina.
Zemljište pod organskom poljoprivredom na globalanom nivou je poraslo za skoro 12 miliona hektara odnosno za 20% za samo jednu godinu dostigavši skoro 70 miliona hektara (u prethodnih 8 godina za 59 milona hektara), dok je broj organskih proizvođača dostigao skoro 3 miliona što je za skoro 5% više u odnosu na prethodnu godinu.
Četrnaest država ima udeo od 10% i više zemljišta pod organskom poljoprivredom (Austrija 24%).
Globalno organsko tržište nastavlja da raste
Kompanija za istraživanje tržišta Ecovia Intelligence procenjuje da je globalno tržište organske hrane u 2017. godini povećano za 10 milijardi evra, dostigavši vrednost od 90 milijardi evra.
Tržišta država koje su imaju najveće vrednosti su takođe nastavila trend rasta:
Sjedinjene Države su vodeće tržište sa 40 milijardi evra, a zatim slede Nemačka (10 milijardi evra), Francuska (7,9 milijardi evra) i Kina (7,6 milijardi evra). U 2016. godini, većina glavnih tržišta nastavila je da pokazuje dvocifrenu stopu rasta kao što je Francusko koje poraslo za 18% za samo jednu godinu, a za prethodne dve godine 40%.
Najveća potrošnja po glavi stanovnika bila je u Švajcarskoj (288 evra), a Danska je imala najveći tržišni udeo organskih proizvoda koji čine 13,3% ukupnog tržišta hrane.